ZENUWEN!!!

Discussion in 'De bevalling' started by Remama2018, Mar 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Remama2018

Remama2018 Actief lid

Oct 21, 2017
    279
    670
    93
    Female
    Hoi Allemaal,

ik ben vast topic opener 29329323923 met hetzelfde onderwerp maar ik moet even van mij afschrijven.

Sinds een week of 6 verhoogde bloeddruk en slik hiervoor medicatie en sta onder controle in het ziekenhuis
    ik ben inmiddels 38 weken en 1 dag zwanger en afgelopen vrijdag kwam ik opnieuw in het ziekenhuis voor de gebruikelijke controles tot mijn verassing hoor ik opeens dat vanwege mijn bloeddruk de zwangerschap na week 38 word ingeleid dus staat er opeens voor morgenavond 1900 een afspraak om te worden ingeleid met een ballonetje.

en nu begin ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden en vraag ik mij af wanneer wij ons mannetje in onze armen kunnen nemen en hoe het inleiden gaat verlopen.

ervaringen en tips zijn welkom!!!!

2. rums

rums Niet meer actief

Je moet er vanuit gaan dat het dagen kan duren. Omdat het kan zijn dat het nog niet rijp is.

Succes!

3. Remama2018

Remama2018 Actief lid

Oct 21, 2017
    279
    670
    93
    Female
    thanks!!

de verloskundige gaf inderdaad aan dat er vrouwen zijn die binnen 6 uur bevallen maar ook pas na 3 dagen.... dat maakt het toch nog een beetje spannend!

daarbij vertelde ze mij wel dat hij er waarschijnlijk komend paasweekend zeker is
    voor de rest geen garanties ..haha

Emama likes this.
  4. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

Nov 21, 2016
    1,308
    693
    113
    Female
    Geen ervaring met inleiden. Wil je heel veel succes wensen! Plan en bedenk niet hoe het zal zijn, het gaat vaak toch anders ;) Geniet vooral, want het is ondanks dat het echt wel pijn doet zo’n super mooie ervaring!

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben beide keren ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk.
    Hier geldt in het zh bij een te hoge bloeddruk + klachten na 38 weken zwangerschap inleiden.

Dus komt ie
    Beide keren ‘s avonds een ballon gekregen.
    Eerste was ik 39+3 en 2e 38+5.
    Daarna terug naar me kamer (gezinssuite) en gaan slapen.
    Smorgens om 08:00 werden de rondes gelopen en kwamen ze me checken.
    Door drukte bij de eerste was dat pas om 10 uur en had ik 4cm.
    Bij de 2e waren ze lekker optijd 07:45 en ik had 3cm.
    Vliezen werden direct gebroken en er werd vast een naald ingebracht voor evt weeenopwekkers.
    Na een uur geen weeen dus de wee opwekkers gingen aan.
    Bij de eerste beviel ik 7 uur later en bij de 2e 4 uur.

Bij de eerste raakte ik volledig in paniek.. ik kreeg heup en rug weeen en die kon ik niet opvangen.
    Ik was daar de 2e keer weer bang voor, maar een vriendin gaf mij de tip om echt op me ademhaling te letten!
    En echt dit heeft zo geholpen.
    Ik hoorde constant de hartslag van de baby op de achtergrond, op dat ritme ging ik in me hoofd herhalen: deze wee komt nooit meer terug.. terwijl ik rustig door ademde.
    Volgens de vk is het zo snel gegaan omdat ik zo rustig bleef.

En neem wat mee om te doen ;)
    Ik had een e-reader en laptop bij me zodat ik ‘s avonds wat te doen had.

Heel veel succes!

6. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Spannend hoor! Alvast heel veel succes!

Share This Page