Is er een tandarts(assistente) in de zaal? Ik heb afgelopen dinsdag een verstandskies laten trekken. Hij was nog niet helemaal door. Er is wat gesneden. Vervolgens kies getrokken en gehecht. Ik had die dag behoorlijk pijn, maar het ging al snel beter. Alleen heb ik nu sinds gisteren echt pijn in de kies precies ernaast. De zwelling van het trekken van de kies is haast weg. Het beurse gevoel ook. Ik kan m'n kaken goed bewegen, kauwen en zo. Alleen de wond en hechtingen voelen nog niet helemaal tof, maar dat lijkt me normaal op deze termijn. Maar die kies ernaast begint nu. Wel een heel ander soort pijn. Diep van binnen. Het voelt alsof hij ineens hoger ligt. Koud en warm is gevoelig. Bijten ook. Maar m'n kaak en tandvlees en zo voelen oké. Ik moet over twee weken terug voor m'n andere verstandskies, de laatste gelukkig, maar ik heb echt geen zin om tussentijds weer terug te moeten voor deze gewone pijn. Ik slik nu weer één ibuprofen en twee paracetamol, want anders doet het gewoon constant veel pijn. Het zal toch niet zo zijn dat deze kies nu ontstoken is van binnen of zo? Het is echt een diepe pijn van binnen, heel gevoelig of zo. Wat moet ik hier nou weer mee? Ben echt helemaal klaar met die stomme tanden en kiezen.
Ik herken dit gevoel wel, ben toen terug gegaan naar de tandarts met het zweet in m'n naad . Bleek niets aan de hand te zijn, gewoon napijn wat uitstraalde.. was er met een paar dagen vanaf. Fijn dat dit soort dingen altijd voor t weekend komen he? Toch even bellen met de weekendarts morgen of maandagmorgen? Sterkte, kiespijn is horror.
Ik hoop echt zo hard op dit verhaal. Vanmorgen viel het wel mee. Nu wel terug gekomen helaas. Maar niet alleen in m'n kies, ook wel in onderste snijtanden aan die kant. Dus ik ga voor flinke napijn. Laat het maar snel over zijn!
En als je met een lepeltje op de desbetreffende kies tikt? Als det heel veel pijn doet kan het zijn dat hij indd ontstoken is.
Niet helemaal hetzelfde maar na het laten vullen van een kies in mijn onderkaak heb ik bijna drie maanden pijn in een kies aan mijn bovenkaak gehad. Het kan dus wel denk ik dat na het trekken van een kies de pijn uitstraalt naar andere kiezen.
Nee, dat doet niet extreem veel meer pijn gelukkig. Het is nu ook gewoon meer m'n hele linkerkaak en inmiddels straalt het uit naar boven. Ben echt poepchagarijnig. Dit zou alleen 2 a 3 dagen wat beurs moeten zijn volgens de tandarts. Heeft ie zelf nog nooit wat laten verwijderen? Want dit is wel meer dan een beetje beurs.
Ik heb dit ook gehad een aantal weken terug. Ze hebben natuurlijk flink zitten duwen en trekken. Ook de druk van je verstandskies op je andere tanden is nu weg en dat geeft een soort nieuwe beugel pijn als je die ooit gehad hebt.