Zenuwpijn tandvlees?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hoi hoi

Vraagje
    Sinds ik zondag avond heb ik een soort zenuwpijn aan de li kant van mijn mond.
    Zowel boven als onder. Mijn tandvlees is ook wat geïrriteerd en het klopt wat.
    Heb geen pijn aan 1 specifieke tand of kies. Kan ook tegen alles pijnloos tikken.
    Ik rag en flos ook dan geen andere pijn.
    Iemand idee wat het zou kunnen zijn? Voel het echt in mijn tandvlees tot aan de hoektanden boven en onder.
    Bel sowieso tandarts als het morgen niet over is.

Heb er angst voor dus vandaar eerst mijn vraag hier ;)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb dit een aantal weken geleden gehad, boven en onder en niet echt aanwijsbaar bij 1 kies ofzo, soms bv ook alleen boven pijnlijk, soms juist alleen onder. Maar bij voelen aan de buitenkant langs m’n wang, ontdekte ik dat het net onder/voor mijn oor echt voelde als een blauwe plek. Daar bleek het vandaan te komen; ik had een zwaar overbelast kaakgewricht met overbelaste spieren. Oorzaak; knarsen en kaakklemmen in mijn slaap.

De tandarts heeft een knarsbitje laten maken, op maat, dat werkte al snel heel goed. En ik kreeg oefeningen om de kaak goed te kunnen ontspannen, dat werkte ook super goed gelukkig.

Geen idee of jij hetzelfde hebt natuurlijk! Maar ik zou gewoon de tandarts bellen en kijken wat die zegt, ik kon dezelfde dag nog terecht.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Toen ik laatst (voor eerst in 17 jaar) naar de tandarts ging, had ik hetzelfde probleem. Hij gaf aan dat ik te hard poets en daardoor het tandvlees wat terugtrok en de tanden gevoelig werden. Ben daar op gaan letten en heb speciale tandpasta gekocht en het is nu weg.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zal eens kijken als ik met sensodyne poets of het dan minder is..
    Gebruikte dat jaren maar na 2x per jaar mondhiegienist niet meer nodig gehad. Voel ook geen pijn bij warm of koud.

Kaak klemmen zou kunnen ik knars heel soms ook.

Het is ook soort van jeuk wat ik voel in combinatie met zenuw pijn..

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Nu dus wel meer pijn aan 2 kiezen.
    Bij tandarts geweest en hij kon niets vinden op de foto.
    Waarschijnlijk geiiriteerde zenuwen door eten van harde popcorn.
    Hopelijk heeft hij gelijk want zeer doet het wel!
    Nu even aan 1 kant kauwen en kiezen rust geven en pijnstilling..

Deel Deze Pagina