Ik dacht gelijk aan het woord "zeer" . Zoals zeer goed of auw! dat doet zeer...ah! Met een S dus Sera komt al anders over.
Que Sera Sera, what ever will be will be... Sorry. Ik moest hier direct aan denken. Ik vind Ziva leuker. (Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen lelijke naam, maar ook niet mooi ofzo.) Je spreekt het dus eigenlijk uit als Zerra?
Vind hem mooi! Spreek je het uit met een korte e ipv ee? Ziya vind ik ook prachtig Ja ik hou er wel van en heb de naam binnen mijn familie nog nooit gehoord ( wij zijn ook islamitisch) Willen jullie persee een islamitische naam?
Ik vind hem leuk! Ik heb hem nog nooit eerder gehoord. Het doet mij als eerste denken aan Xena - warrior princess. A name with an attitude. Maar met de uitspraak 'zerra' is dat al wat anders natuurlijk. Maar toch vind ik het geen verkeerde naam. Wel apart; maar dat is helemaal niet verkeerd. Ik hou daar wel van.
Voor een kindje met een Arabisch uiterlijk zeker leuk! Alhoewel ik Zehra inderdaad mooier vind. En Zora of Zohra?
Zehra vind ik ook mooi! Even wennen misschien omdat je hem niet vaak hoort (hier tenminste niet) maar ik vind hem wel direct wat hebben. Ziva en Zara vind ik ook erg mooi.
Misschien inderdaad vanwege de uitspraak Zehra of Zèra. Dan vind ik m persoonlijk ook mooier, en duidelijker. Anders moet ik ook meteen denken aan Zero. Misschien geen associatie waar je je kind mee wilt opzadelen.
Dit had mijn topic kunnen zijn. Wij hebben de naam Sera al een paar maanden in gedachten. Maar we twijfelen ook nog een beetje
Klinkt een beetje als een spelfout van mijn naam en inderdaad het woord "zeer" Ik vind Zora of Zara wel mooie namen
Idem dito hier... Maar ik vind de naam zeker niet verkeerd, het is ook een kwestie van 'even wennen'.