fotoboekje als geboortekaartje

Discussion in 'De lounge' started by lilian79, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    hey meiden,

geen idee of dit hier goed staat, zoniet, sorry!
    wij zouden het leuk vinden om een soort van "fotoboekje" te laten maken als geboortekaartje. Kennis van mij is fotografe en zal als ons product geboren is langskomen om foto's te maken van de baby zelf en van ons als gezin, dan willen we dus zeg maar 3 foto's gebruiken en nog een pagina tekst (serieus ook geen idee wat, zo moeilijk) en dat laten inbinden als een soort boekje en dat als geboortekaartje doen. Wat vinden jullie? zouden jullie dat leuk vinden om te krijgen? En heeft iemand dat eerder gekregen, iemand een idee waar we dat kunnen laten maken (zal de fotografe denk ik wel weten maar toch) ?
    nou ik zou zeggen "shoot" maar met ideeen!

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik heb ooit wel eens een boekje als geboortekaartje ontvangen zoals jij het omschrijft ik zal candaag eens zoeken of ik dir kan vinden

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Heel leuk!

Wij hebben twee keer een alternatieve geboortekaart gestuurd en dat viel goed in de smaak. Een keer een fotopuzzel, en een keer en zakje met een legopoppetje met naam. En dan met een label erop waarop de specs stonden.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

het idee is idd hartstikke leuk. ik zeg er wel bij dat ik geboortekaartjes meestal niet bewaar ( alleen van hele naasten zeg maar) dus tzt gaat hij bij mij alsnog de prullenbak in. fotos van een ander heb ik nooit zoveel mee als mn eigen fotos. ik hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel. wel echt een origineel idee

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

evt als je compromis wilt kun je een drieluik kaartje maken? daar kan je meerdere foto's op kwijt (als je in en uitvouwt een soort van "boekje" idee) en toch een kaartje.

Ik bewaar aparte en zelfgemaakte geboortekaartjes altijd, uit een boek haal ik ze op den duur weg, omdat daar niet echt iets persoonlijks in zit zeg maar (voor mijn gevoel)

Wij hebben voor onze zoon 50 mini pakjes gemaakt en een kaartje met de gegevens eraan bloed, zweet en en tranen, hoogzwanger zitten naaien haha maar iedereen heeft hem nog hangen (aan een zuignap hangertje) onze dochter heb ik het simpel gehouden (een fotokaart) maar hangt op veel plekken ook nog maar wel minder..

6. Triskele

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Zolang het geen foto's van de bevalling zijn vind ik het een heel leuk idee. ;)

Ik heb een tijd bij een kinderopvang op kantoor gewerkt en daar kregen we op een gegeven moment serieus een soort poster met foto's maar dus ook dat het kind net op haar buik ligt met de navelstreng er nog aan en haar benen en bijna zelfs haar billen er nog op. Dat hoef ik niet te zien van een vreemde in een werksfeer... ;)

8. Triskele

iew dat hoef ik geeneens te zien in een prive sfeer, misschien beste vriendin haar bevallingsfoto's maar dan ben ik voorbereid LOL!!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me leuk voor opa's en oma's en echte intimi, voor mensen wat verder weg zou ik het simpeler houden.

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Misschien ook leuk om een foto van je niet zwangere en zwangere buik erbij te doen

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Ik heb wel iets soortgelijks in mijn geboortekaartjes verzameling,
    Is van Angelique Lemmens..

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt er ook een beetje aan naar wie je een kaartje wil sturen. Wij hebben hem ook gestuurd naar kennissen, collega's en klanten en dan vind ik zoiets minder geschikt.

13. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

:$:$:$

14. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

Nov 13, 2012
    931
    0
    0
    Het lijkt mij ook een superleuk om te krijgen! Maar ik ben het eens, geen idee hoe duur zoiets is, maar misschien voor mensen die dichtbij staan zo'n boekje en voor de rest wat simpeler?

Ook wij gooien uiteindelijk zulke dingen weg... Maar heel leuk idee!

15. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist dat ik zoiets eerder heb gezien dus even voor je gezocht... en gevonden!

Geboortekaartje Finn

Geboortekaartje Janne

Geboortekaartje Dexter

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Ik vind inbinden niet mooi voor een geboortekaart, zou dan liever voor een 3-, 4- of 5-luik gaan. Maar da's gewoon een kwestie van mijn persoonlijke smaak. Net zoals de één t liefst een met beertjes heeft en de ander liever een kaart met felle kleuren.

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

niet te letterlijk nemen

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hahaha

18. mona23

mona23 Niet meer actief

Denk je ook aan de kosten... Mij lijkt ziets nl erg prijzig..

19. Triskele

Grapje man de ene noemt het als koosnaampje rijstkorrel en de andere product haha vind hem wel grappig...

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hhahaha, ja " product" hahahaa, hier thuis is dat de algemene " term" hahahaa! Het is lief bedoeld overigens!
    Serieus er heeft iemand foto,s van net na de bevalling op de kaart gezet? Ieuuwwww...neeeeeee ik bedoel meer wat " gezetter" dus m'n haar overwegend gezellig en zal gek doen en mascara opdoen...( en ik ben normaliter een overwegende opmaakpop) van ons als gezin, en een mooi schoon aangekleed baby'tje en zijn/ haar zusjes erbij....ik ga geen kaarten sturen naar vage kennissen en collega's...sorry geen zin in, straks willen die mensen ook nog eens langskomen en die zien we al op het werk...

Share This Page