Zwangerschap en paarden houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Floor32, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Hallo, even een vraagje, ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben, helemaal geweldig!!
    Alleen hoorde ik dat ik niet meer mest mag ruimen (lees met kruiwagens aan de wandel vol mest)
    Ik heb een paard en die staat op een weinde, maar ik moet alles zelf doen en de keren dat ik het doe voor alle paarden (4 stuks) hooi geven, mest scheppen (4 kruiwagens per dag, waarvan ik er 6 keer in de week 2 per dag doe)
    Heeft iemand daar ervaring mee?? zijn er vaste aantal kilo's dat je mag dragen/duwen?? Denk aan hooibalen, emmers water

2. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben 5 paarden 24/7 buiten, en de wei hoeft niet uitgemest maar de paddock waar we hooi voeren wel. Ik vind het tot nu toe nog prima te doen. Wel is het zo dat ik voorheen misschien de kruiwagen wat voller gooide, en nu eerder 2x heen en weer loop. Met de vorst moest ik eerst met een schep alles losbikken, maar ook dat ging prima. Ik heb geen last van de schepbewegingen, doe het wel iets meer op z'n gemaktje.

Verder hebben wij baaltjes voordroogkuil van rond de 35 kilo, maar daar loop ik niet mee rond. Die rol ik in het hok naar de steekkar, zet ze overreind en rol ze naar de wei met de steekkar. Vervolgens hevel ik ze over naar de kruiwagen door deze op zijn zij te liggen. Op die manier hoef ik nooit de volle 35 kg te tillen, want dat zou inderdaad wel echt te zwaar zijn. Water gebeurt hier gelukkig met de tuinslang :D

Hoeveel je nog kan tillen hangt denk ik ook beetje af van hoe je je voelt. Volgens mij is de richtlijn max 10/15 kg, maar dat vind ik zelf vrij relatief. Er zijn ook genoeg zwangeren met peuters/kleuters die zwaarder zijn dan dat. Zolang je lichaam het aankan, en je niet de hele dag door tilt valt het denk ik lang mee.

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    wij hebben er 23 waarvan ook pensionklanten..

ik mest wel maar laat iemand anders de kruiwagen duwen..
    moet ook meer stallen doen en dat breekt me wel op nu......

voeren doe ik met de rkuiwagen..scheelt sjouwwerk :]

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ligt er gewoon aan hoe je je voelt. Hier heb ik bij mn eerste zwangerschap gewoon gemest. Tot de laatste dag. No problemo.
    Bij deze zwangerschap voel ik het af en toe nu al. Dus daar probeer ik op te letten en anders stop ik ermee.

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Doen waar je lichaam zich goed bij voelt. Met deze termijn mag je nog gewoon doen wat je altijd deed. En als je wel wat voelt neem er dan de tijd voor. Recht en gelijk over je lichaam verdeelt tillen is beter dan de schep beweging voor je lichaam. Kijk anders eens ns of je wel goed tilt. Dus vanuit je knieën, rechte rug, buikspreken aanspannen en gewicht dicht bij je lichaam. Zo hou je het langer vol.

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Thanks voor de tip. Ik merk er nu ook niets van hoor. Maar vind het wel een goed om te weten voor die tijd. Ik heb wel al snel nu last van lage rugpijn.
    Net een dvd besteld met yoga voor zwangere vrouwen, lijkt me wel handig en fijn.

7. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb tot 25 weken paardgereden
    en tot 27 weken de stal gedaan

Deel Deze Pagina