Sinds dit weekend zijn we overgegegaan van 5 naar 4 voedingen. Onze zoon is zes maanden + 1 week en hij werd 's morgens steeds later wakker. We dachten dat dit het moment zou zijn om er een fles af te halen. Nu wilde we in de laatste fles wat Nutrix doen, maar ik heb er nooit aan gedacht dat de 'gewone' Avent-speen daar niet geschikt voor zou zijn. Dus hebben we van de laatste fles een papje gemaakt. Ons schema is nu als volgt (voor zover je een schema kunt maken bij zo'n kleintje, maar dit is ongeveer het idee): 7.30 200cc fles 10.00 fruithapje met liga eerste stap 12.00 200 cc flesvoeding Slapen tot ongeveer 16.00 16.00 200cc flesvoeding 18.00 groentehapje 19.45 200 cc flesvoeding of pap Hoe ziet jullie schema er uit en wat vinden jullie hier van?
Ons schema is eigenlijk hetzelfde, en de hoeveelheid flesvoeding ook. Rick krijgt ook fruit en warme maaltijd (beide 200 ml), verder houdt hij nog geen tijd over voor tussendoortjes omdat hij 's middags zo lang slaapt. Sinds een week eet hij 's middags een boterhammetje en dan krijgt hij in de fles (oh Rick moet even typen: f ff dvvfh hirjfivff m jk vg g vg vgfr ki,lvffHBV fdsx m,) dus wel minder (150 cc met 5 schepjes voeding). Als het voor jullie goed werkt zo, mooi zo laten!
ja hoor waarom zou zijn laatste fles geen papflesje zijn? je hebt zelfs speciale kant en klaar pap voor het slapen gaan
Oh ja nog even antwoord geven op de vraag.....(mutsige ik) De laatste fles mag natuurlijk een papfles zijn, ik zou niet weten waarom niet. Rick's laatste fles is er ook een met nutrix. Ik gebruik hiervoor de Difrax smalle / kromme fles met een M-speen (aangezien Rick 4 of 5 schepjes - van de flesvoeding - nutrix bij de voeding krijgt) dit gaat goed. De bambix krijg ik hier echter weer niet doorheen....en aangezien dit granen-pap is en ze daar vaak aan moeten wennen, wilde ik nog geen hele bambix fles geven, maar mengen met nutrix en dat ging er dus niet doorheen... Als Rick goed gewend is aan de granen (hij eet nu lekker een boterhammetje) dan wilde ik de bambix maar in de avent-fles doen en dan toch met de 1-2-3 speen....dan moet het wel echt dikkere voeding zijn, want anders verzuipt Rick erin (hij zuigt veel te hard voor de 1-2-3 speen).