weinig gegroeid??

Discussion in 'Borstvoeding' started by nazli21, Feb 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Hallo,

Gisteren ben ik naar het cb gegaan om Sara te wegen en te meten, maar ze is binnen een maand maar 310 gram en 1 cm gegroeid.. dus dat is 77.5 gram per dag als ik het berekend.. Mijn cb zei dat het wel dat het groeicurve wel wat gezakt is, maar dat ik me geen zorgen hoeft te maken.. Maar ik maak me toch wel zorgen..
    In het begin dat drinkt ze wel een paar minuten en later komt er niets uit, ze zuigt alleen maar en slikt niet.. En dan laat ze het vanzelf los en dan komt ze over een half uur/uurtje weer..

Bij mijn zoontje had ik dit ook met 2 maanden..

Is ze weinig gegroeid?? En wat kan ik doen om mijn melkproductie te verhogen??

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Je berekening lijkt me niet te kloppen...;)

Ik vind wel, als ik het vergelijk met hoeveel mijn zoon bijkwam, dat je kindje maar weinig gegroeid is.
    Je melkproductie verhogen:
    -vaker aanleggen en als er niets meer uit je borst komt; wisselen. Je kan daarna nog eens wisselen dus zelfs een 3e of 4e borst aanbieden. Je zal waarschijnlijk niet direct merken dat je meer produceert maar na een dag of 2 merk je dit wel.
    -borstcompressie
    -nakolven
    -borstvoedingsthee
    -rusten en veel drinken

Hier kan je meer lezen:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Ik heb te weinig melk

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

't Is idd niet heel veel, maar volgens mij ook nog niets om je zorgen te maken hoor!
    Ik hoor wel uit je verhaal dat je productie wat laag lijkt, dus vooral de tips van hierboven opvolgen, dan komt het doorgaans wel weer goed ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's 10 gram per dag; da's niet bijster veel nee.

Goede tips al gegeven.

Hoe vaak voed je en heeft je dochter wel volle plasluiers? Op die leeftijd moet dat 1 per voeding zijn.

Share This Page