Hallo, ik heb een vraagje. Gisterochtend, toen ik lekker lag te slapen, kreeg ik ineens pijn in mijn buik. Eerst dacht ik nog dat ik droomde, maar ik werd echt wakker van de pijn. Het waren best wel sterke krampen in mijn onderbuik die toch ook best pijnlijk waren. Ik moest echt even diep ademhalen en op m'n zij draaien om proberen ze weg te krijgen. Ze kwamen een paar keer achter elkaar en gingen dan weer weg. Het duurde bij elkaar misschien 5 minuten. Nu is mijn vraag: kunnen dit al oefenweeën zijn geweest? Morgen ben ik 29 weken zwanger. De kleine reageerde er in elk geval ook op, want ze lag flink te duwen en te porren. De kramp zat wel vrij laag en het was geen darmkramp. Ik heb zelf darmproblemen, dus ik weet gelukkig goed het verschil tussen mijn darmen en mijn baarmoeder. Maar zou dat al kunnen denken jullie?
Hoihoi, Dit kan inderdaad een oefening van de baarmoeder zijn geweest, je baarmoeder is een groter spier die nu opgerekt word en moet dan af en toe samentrekken om te kijken of het allemaal nog werkt! Ook kan het veroorzaakt zijn door of een volle of een net leeg gemaakte blaas. Het kan gelukkig geen kwaad! Ime