Wij wonen sinds kort in deze buurt en kennen hier nog geen mensen die ervaringen hebben met verloskundigen in de buurt. Hoe kies je die dan uit vraag ik me af? En nog een vraagje, belden jullie meteen na een positieve test al met de huisarts en/of verloskundige, of hebben jullie daar eerst een paar weekjes mee gewacht? : : Groetjes Jipperke
Ik weet niet hoe je een goede VK uitzoekt. Wij gaan binnenkort verhuizen naar een andere stad en ik heb gewoon op het internet gekeken naar een VK in de buurt zodat ik niet steeds heel ver hoef. Goed of slecht? Geen idee...ik merk het wel. Het zijn over het algemeen aardige en behulpzame types dus..ha ha. Ik ging wel naar de huisarts maar die doet en weet ook niet zo veel. Je kan meteen een afspraak maken met de VK. Ik had met 7 weken een intakegesprek en ongeveer rond dezelfde tijd een afspraak voor een termijnecho om te kijken hoe ver we precies waren. Succes er mee! Marijn
ik loop nu nog bij de gyn maar we hebben er hier 2verloskundigen zitten waarvan er 1 in het ziekenhuis zit. ik denk dat ik voor die kies want hoorde dat bij de ander moet je een hele lange trap op buiten om en dat zie ik niet zo zitten als je mega zwanger bent en het is hartje winter. van menige die nu dan al zijn bevallen hoorde ik al dat dat geen pretje is om hoogzwanger omhoog te klimmen
toen de vrouw van moeders voor moeders hier was vroeg ze of ik al een verloskundige. toen gaf ze me een telefoonnummer van een vk.
Ik heb de huisarts gebeld (direct na de test); die gaf me het nummer van de verloskundigenpraktijk, die toevallig net aan het uitsplitsen was waardoor ik bij de ene praktijk terecht kwam met de meeste plek. Er zijn twee VK's die me begeleiden. Ik vind het prima..
toen ik mijn nichtje vertelde dat ik zwanger was, gaf ze me gelijk het nummer van haar VK want daar had ze zulke fijne ervaringen mee gehad, dus ik heb ook die VK gebeld, want anders zou ik zelf ook niet weten wie te kiezen.
Ik vond het ook lastig..... Je wilt het nog niet aan iedereen kwijt, dus je gaat ook niet hengelen bij zwangere buurtgenoten. Dus ik heb de huisarts gebeld welke verloskundige aan ons verbonden was, want ik mijn wijk is er nog geen gevestigd (nieuwbouwwijk). Uiteindelijk wilde ik niet naar die praktijk, want mijn zusje had daar rotervaringen mee. Dus ouderwets de Gouden Gids erop nageslagen voor een vk in de naastgelegen stad gevonden. Gelukkig een erg leuke praktijk..... maar dit was dus puur een gokje.
Ik woon tegenover een gezondheidscentrum waar oa de huisarts en de vk zitten. Dus tja dat is makkelijk. Als er overdag iets gebeurt is ze er met een minuut. Ik vind dat je wel gelijk je huisarts moet bellen. Stel je voor dat er iets gebeurt (auto ongeluk ofzo) en je ben zelf buiten bewustzijn. Dan weet de huisarts iig dat je zwanger bent. Ik kreeg trouwens van de huisarts ook gelijk info over de vk, wanneer ik uitgerekend was en een heel pakketje met info. Alleen was ik er op vrijdag achter gekomen, en belde ik maandag de huisarts, ik had alles dus zelf al uitgezocht. Linda
Ik heb "gegoogelt" en heb gebeld toen ik 6 a 7 weken zwanger was. En vind haar heel erg aardig! Succes ermee! Liefs Kiss
ik heb gevraagd welke VK collega's en vrienden hadden, waar ze dus goede ervaringen mee hadden. zo ben ik aan mjnm VK gekomen. Ik heb op 5 weken gebeld maar had ook pas op 8 weken hoeven bellen. ik kon wel gelijk een afspraak maken voor de 8e week. en ik kreeg meteen info opgestuurd.
Eerste 2 zwangerschappen heb ik bij de VK hier in de buurt (wijk) gelopen, beide zw liepen uit op mk en ik was absoluut niet tevreden met de dames van deze praktijk. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik toestemming gevraagd bij een andere praktijk (met uitleg) en ik mocht daar komen. Nu loop ik daar weer. Zeer tevreden dus!
ik woon in schiedam, en hier hebben ze een praktijk met 5 vk's, ik vind dit totaal niet prettig, omdat ik elke keer als ik op controle ga een andere vk heb. Ik heb dit ook aangegeven, en ze hebben mij gezegd dat dit is zodat ik kennis maak met al mijn vk's, dus het is in principe wie er bij mij bevalling is... ik vind ze ook niet allemaal even lief, maar jah heb geen keuze en anders wordt het een vk praktijk buiten de stad en daar heb ik geen zin in.. Ik laat het allemaal over mij heen komen..
ik heb bij de eerste ook een grote praktijk gehad en daar is inderdaad het nadeel dat je elke keer dat je komt een ander heb maar die vrouwen waren wel allemaal even aardig bij de 2e heb ik (ben ondertussen verhuisd) een op nog geen 2 straten afstand gevonden ben ik heengegaan zijn maar met 2 vks en die bevielen mij goed ben nu voor de 3e keer zwanger en ga er weer heen morgen mag ik voor de eerste afspraak