Wat is wijsheid? Borstvoeding en fibromyalgie..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door elsje, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik er helemaal uit was. Gewoon geen gedoe, denken aan mijn eigen lichaam en eigen gestel. Niks geen borstvoeding maar gewoon uit de fles.

Ja dan mist de kleine wel die belangrijke beginstoffen maar het kindje heeft ook niks aan een moeder die niet goed kan functioneren door de pijn.

Tijdens de zwangerschap heb ik totaal geen last gehad van mijn fibromyalgie. Heerlijk! Maar het schijnt vaak zo te zijn dat je na de bevalling dubbel zo veel last krijgt... dan moet ik weer aan de pijnstillers met codeïne... ik kan dan niet zonder, maar dat is dus niet te combineren met borstvoeding... zucht wat moet ik nou?

Als je eenmaal begint met borstvoeding is het ermee ophouden (heb ik begrepen, weet niet of het zo is) ook weer lastig voor je lichaam (stuwing en dergelijke).

Graag hoor ik of jullie ervaringen hier mee hebben en of tips voor me hebben. Loop aan het einde van mijn zwangerschap (zoals je aan mijn banner kan zien ;)) Ook hoor ik graag van andere fibromyalgie vrouwen. Wat was voor hun de goede manier? Is er een goede manier?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi
    Ik zou het moeten opzoeken voor je in hoeverre je de medicatie kunt gebruiken zonder problemen. Hiervoor heb ik de naam en dosering en werkzame stof nodig.
    Verder zou ik je willen aanraden om nu te starten met druppels voor te kolven. een keer of 2-3 per dag met je vingers je tepels stimuleren en zien of er wat druppels komen. Zo weet je straks dat je direct voeding hebt als je kindje geboren is.
    Voor je kindje natuurlijk fijn als het iets van moedermelk mee kan krijgen. Je kunt kiezen om een paar dagen (2) tot een paar weken te voeden. Je kunt ook tot een compromis komen: een paar keer per dag voeden (of kolven) en de rest kunstvoeding.
    Sowieso wil ik je aanraden om een lactatiekundige te benaderen, zodat je ongeacht welke keuze je maakt goed begeleidt wordt en terecht kunt met vragen.

Je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
    Veel succes!

3. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.
    Als ik pijnstillers nam voor de zwangerschap dan moest ik paracetamol codeïne 500 nemen. Als ik erg pech had, op hele slechte dag wel 6 tot 8 stuks. Maar zoals gezegd tijdens zwangerschap nergens last van gehad. Alleen tijdens de innesteling (IVF traject) erg last van mijn benen gehad, maar zonder pijnstilling doorstaan of in het ergste geval met een gewoon paracetamolletje.

Deel Deze Pagina