zere borsten vóór ovulatie... kan dat? Ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hallo,

Mijn lijf maakt me deze maand ineens weer heel erg lekker in de war. Het lijkt of mijn eisprong ineens heel vroeg is geweest, nl op dag 9. Normaal kreeg ik hem rond dag 15-17 en de laatste 2 maanden (na gebruik utrogestan) op dag 12.
    Op dag 11 ging mijn temp wat omhoog en op dag 10 kreeg ik ook direct zere borsten, wat ik bijna altijd krijg in de WW. Soms direct, soms pas na een paar dagen. Ook was mijn ovutest op dag 9 positief en nam het streepje dag 10 af en was het dag 11 bijna weg.
    Dus alle reden om aan te nemen dat ik mijn ovulatie al heb gehad (helaas, want zws niet op tijd geklusd :().

Maar vanochtend had ik ineens wat vruchtbaarslijm volgens mij... Ik heb nooit veel vruchtbaarslijm, dus dat is al vrij bijzonder. Had alleen op dag 9 ook een klein beetje gezien.

Maar nu vraag ik me af: kan het zijn dat mijn ei toch nog moet springen? Of is de zere borsten (en dus toename van de progesteron) een duidelijk teken dat het al is geweest?
    Of kan het ook nog vascamans zaad zijn van 2 dagen geleden dat ik voor vruchtbaarslijm aan zie?

2. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hallo Vasca,

Als je op dag 9 een posi ovu had, heb je je ei waarschijnlijk op dag 11 gehad. Dat is dan 1 dag eerder dan de afgelopen 2 maanden. Op welke dag zit je nou?
    Mijn ervaring met mn borsten is dat ik wel vaker gevoelige borsten kreeg voor mijn eisprong. Dus het kan wel.
    Ik denk niet dat het kan dat je het zaad van 2dgn geleden als vruchbaarslijm kan zien, het zaad komt er toch vrij snel weer uit. Zelf ga ik niet zo uit van het vruchtbaarslijm om mijn eisprong te bepalen omdat ik nooit het meeste slijm op de dag van mijn eisprong heb, maar meestal even ervoor en soms wel erna een beetje.

Hoop dat je hier iets aan hebt,

Groetjes Diene

Deel Deze Pagina