hallo allemaal! Ik ben eind november gestopt met de pil en kreeg daarna nog een ontrekkingsbloed. ik zou echt niet weten hoe mijn cyclus voordat ik met de pil begon was. dit is immers alweer 8/9 jaar geleden. als ik uitga van een cyclus van 28 dagen (wat ik tijdens de pil had) dan zou ik nu dus een week overtijd zijn. (zie handtekening) maar mijn ongesteldheid blijft uit en de testen blijven negatief.. wie herkent dit? en zijn er ook mensen die ondanks zo'n lange cyclus toch nog op tijd zwanger raakten?
Hoi Leanne, Door het gebruik van de pil krijg je inderdaad een bloeding, maar die komt omdat je stopt met de pil slikken. De pil zorgt er dus voor dat je ongi wordt en niet jouw lichaam. Nu moet jouw lichaam weer aan het werk en dit zelf op zich gaan nemen. Dit kan langer duren dan de cyclus tijdens de pil. Zelf heb ik ook jaren de pil geslikt. Toen ik stopte met de pil heeft het in totaal 2 maanden geduurd voordat ik voor het eerst weer echt ongi werd. Ik had er ook al wat testen voor gebruikt hoor. Maar ik denk dat je toch geduld moet hebben. Zwanger worden kan natuurlijk nog wel deze cyclus (afhankelijk van wanneer je eisprong is geweest) Heb je ovulatietestjes gebruikt? Maar het kan dus ook goed zijn dat de cyclus pas later op gang komt. Ik zou me voor nu nog geen zorgen maken.
precies femmie! en maak me ook niet erg zorgen maar heb wel rare klachten (gehad) zo zijn mn borsten iets gegroeid en had ik daar vorige week last van!! mn nieuwe bh is nu al aan de kleine kant is dat normaal??!! ik ga denk ik ook maar eens beginnen met ovulatie testen.
Misschien heeft dat ook te maken met het stoppen met de pil? Je lichaam moet nu zelf aan het werk om de cyclus op gang te krijgen dus zou daar mee te maken kunnen hebben? Heb er zelf geen ervaring mee.
je kan ook voor de zekerheid een test doen,. dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent. En dan misschien gaan temperaturen is goedkoper als die testen en zo krijg je meer duidelijkheid in je cyclus. Maar is zou eerst maar eens testen, sommige meiden zijn meteen naar het stoppen van de pil zwanger dus dat kan natuurlijk ook! Liefs mamavand
Ik ben vooral benieuwd of het nog mogelijk is om een eisprong te hebben de eerste maand met een lange cyclus. Ik zit nu op dag 45. Eerder gestopt geweest, toen had ik een cuclus van 28 dagen. Heb ook al tijden last van mijn borsten lianne, schrijf het nu maar toe aan ontpillen (zou het anders ook niet meer weten
de testen zijn negatief! (vandaag nog getest met clearblue die je zelfs 4dgn voor nod kan gebruiken) ik ga er dan ook maar vanuit dat ik nu op mn ongesteldheid moet wachten.. al hoop ik dan wel dat het snel een keer komt kan ik tenminste verder! ik ga morgen wel even wat kopen om te temperaturen! femmi jij bent dus ook al aardig over tijd! wanneer kun je eigenlijk met zoiets naar de dokter?
Tja, aangezien ik eerst een cyclus had van 28 dagen, maar daarna weer met de pil ben begonnen denk ik niet dat de dokter er iets mee kan. Wat ik hier op internet en het forum lees kan het heel normaal zijn als de ongesteldheid lang op zich laat wachten, soms wel maanden.... Artsen doen er pas wat aan na een maand of vier geloof ik Lijkt me echt verschrikkelijk om zo lang te moeten wachten. Mijn zussen werden alle 2 in de eerste ronde zwanger. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik ook weer een normale cyclus zou hebben, maar het gaat er op lijken dat ik nou net buiten de boot ga vallen...Hopelijk hoef ik niet maanden te wachten en wordt het de volgend ronde weer normaal..
Leanne: merk dat ik een beetje test verslaafd ben geworden, heb je dat ook Gister weer gestest: negatief. Heb er nog 1 liggen, hiermee wil ik volgende week weer mee testen en dan heb ik voor mij doen lang mee gewacht.... Gelukkig zijn de testen van kruidvat nog een beetje betaalbaar... Vroeg testen van sensitest (dipstick) doe ik niet meer. Had ik namelijk 2 weken geleden een positest van en daarna was alles negatief Kortom: valse uitslag. ) Was toen mijn laatste test, ik voorzichtig blij en de volgende dag andere testen gehaald. Allemaal negatief
Hoi femmie. ik ook hoor! Maar op deze site lees ik telkens de kruidvat 2v5 maar welke zijn dat? Heb laatst eigen merk daar gehaald maar die waren duurder! ik haal ook testen op zwangerenkids.nl goedkoop weinig verzendkosten en anoniem verpakt. Ik zit te denken om zaterdag weer te testen als ik deze week nog niet ongie wordt. Ook ga ik temperaturen. Kijken of ik daar wijzer van wordt!
Hoi Leanne, Toen ik stopte met de pil duurde het bij mij 2 a 3 maanden voordat mijn menstruatie op gang kwam. Dus ik vrees dat je nog even geduld moet hebben...
Kruidvat heeft idd eigenmerk, maar die verpakking is roze. Ze hebben ook nog een andere, licht blauwe verpakking. Zitten er 2 in en kosten 5 euro. Deze zijn ook van hun eigen winkelmerk. De verpakking is meer een vierkant, andere testen zijn meer langgerekter, misschien heb je ze daardoor niet herkend. Op internet zijn deze niet terug te vinden.
ik denk dat hoe lastig ook je gewoon geduld moet hebben. ik herken je verhaal en heb ook meerdere test gedaan de eerste cyclus na het stoppen met de pil. deze cyclus duurde 140!! dagen! nu net de tweede cyclus achter de rug van 48 dagen.. het kan dus echt nog wel een tijd duren. ik zou gewoon nog even wachten op je eerst mensruatie en dan pas beginnen met ovulatietesten
hoi jupje, dat is inderdaad erg lang! pfff.. niks anders dan afwachten dus.. maar ik heb geen zin om nu met plastic dingen te klussen dus we klussen maar gewoon door en dan gewoon af en toe een testje, voor als er wel een eisprong is geweest! toen ik net gestopt was werd ik ziek.. moe/lam/verkouden/een ontsteking etc en het ging maar niet over.. heeft wel een tijdje aangehouden ook na de antibiotica.. ik vroeg aan de assistent van de ha of dit ontpillen kon zijn.. Nee dit kon niet want daar kon je pas 2 maand later een keer last van krijgen?!? nou waar heb ik die zere borsten etc dan van?
@femmi thanx, dan weet ik nu waar iedereen het over heeft alleen bij onze kruidvat is het altijd super druk dus om praatjes te voorkomen ga ik daar niet zo vaak heen, ook omdat het personeel mij kent
Hoi hoi, Ik zit hier een beetje met hetzelfde. Alleen ben ik al wel ongesteld geweest maar is het nu gestopt en inmiddels ben ik het al maanden niet meer. Ik ben wel bij de dokter geweest, test gedaan, hij een test gedaan, bloedtest gehad. Niks te vinden. Toen nog even een paar weekjes gewacht maar nog steeds niets. Maandag weer bij de dokter geweest en hij gaat nu overleggen met de gyneacoloog wat te doen. Morgen krijg ik het te horen. Ik weet niet of in jou geval de dokter al snel actie onderneemt. Bij mij wel omdat ik ook aan de medicijnen zit etc. Maar je zou altijd de assistente kunnen bellen om te vragen om advies. Groetjes Chila
ik ben in juni gestopt en in oktober was ik bij de huisarts. hij vertelde me dat het echt wel een aar kan duren voor je cyclus normaal verloopt. dit wil je natuurlijk absoluut niet horen als je graag een kindje wilt. wij hadden ook geen rekening gehouden met het feit dat dit zo lang kon duren. Het lijkt wel of iedereen in de eerste maand zwanger is behalve wij... maar ja na 140 dagen dus de eerste menstruatie. daarna begonnen met ovulatietesten maar elke keer niks. toch nog maar eens naar de huisarts geweest. zijn tenslotte al een half jaar aan het wachten.. verwijzing gekregen naar gynaecoloog en twee dagen erna ongesteld... nu een cyclus dus van 48 dagen. ik begin dit weekend met de testen en ben benieuwd. 11 januari moet ik naar de gynaecoloog dus kijken wat zij zegt..
hallo meiden, helaas is dit erg herkenbaar. je zal echt even moeten afwachten. ik ben vorig jaar juni gestopt met de pil en ben na 5 maanden naar de ha gestapt aangezien ik ook geen ongi kreeg. . hij wilde me pas in januari doorsturen. . en wat denk je word ik in december ineens ongi. . erg fijn. dan weet je eindelijk waar je mee aan de slag kan. .. het kan dus inderdaad lang duren bij mij dus 6 maanden. . ik hoop dat het nu wel doorzet! succes meiden