Heel gedoe dat zwanger worden Maar nu zit ik te denken: Je krijgt de eisprong dan duurt het 7 dagen voor de bevruchte eicel zich nestelt in je bm Dat was (en heeft de gyn bevestigd) 12 jan dan moet er nog 5 a 10 dagen bij op geteld worden voor je kan testen Dus kan ik er dan vanuit gaan dat ik 19 jan na hopelijk een posi test dan 4 weken zwanger ben? Mijn laatste ongi was 14 dec
Heeft de gyn bevesigd dat je je eisprong op 12 januari hebt gehad? (Kan een gyn een innesteling bevestigen?? nee toch?) Een eitje hoeft namelijk niet perse bevrucht te worden. Is een eitje bevrucht, dan kan ook het innestelen mislukken. Het enige wat ze met enige zekerheid kunnen zeggen, is wanneer je eisprong vermoedelijk is geweest. Tel daar het gemiddelde van 14 dagen bij op en die dag kun je testen. De 26ste dus. Een eitje kan zich ook sneller innestelen, maar ook later. Hoe lang is je cyclus gemiddeld? 19 januari is 36 dagen vanaf 14 december. Mocht je posi testen dan zal de gyn van 4 weken zwanger uitgaan denk ik (iedereen krijgt altijd 2 weken kado... de 2 weken voor je ei en je dus eigenlijk nog niet zwanger bent haha)
Ik dacht dat je altijd begint met rekenen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Als ik dat doe kom ik bij jou op 5 weken uit. Spannend hoor. Maar heb je nog niet getest? Zie bij je banner dat je 7 dagen overtijd bent. Hoop voor je op mooi roze als je nog moet testen
Oh, ik zie nu pas dat je al een hele poos bezig bent, dus waarschijnlijk vertel ik niet veel nieuws. Weet je wanneer de eisprong was? Dan zou ik 14 dagen daarna een test wagen. Het ene eitje nesteld zich eerder in, als de ander. Dus de beredeniering van je gyn vind ik een beetje ingewikkeld overkomen zeg maar.
Ja, 5 weken.... máár het eitje is zich pas ongeveer 2 weken aan het ontwikkelen.... dan zou het betekenen dat het meteen 1 week achterloopt in ontwikkeling. Je gyn zal het denk ik, echt op 4 weken zwanger houden. Als je een afwijkende cyclus/langere cyclus hebt geld dat regeltje dus niet helemaal. Héél veel succes en ik hoop dat het raak is meis!
@stopcontact grappige naam btw Nou jammer genoeg weet ik niet wanneer mijn eisprong was omdat ze vakantie hadden... En ik dacht dat ik op de normale dagen zoals dag 9 of dag 11 mijn eisprong zou krijgen,en dacht er niks verder bij Wat lees ik dus dat je met clomid tot dag 22 een eisprong kan krijgen! En de gyn heeft een echo gemaakt waarbij ze zag dat mijn bm slijm vlies dik was en er een gele lichaam aan de rechterkant was 2,5 cm dik Ik vertelde haar dat ik 12 jan bruin bloed verloor en krampjes had en dat duurde 10 min ongeveer Dat samen met mijn echotje zag ze het erg positief in Maar ja als de innesteling wel 12 jan goed gegaan is (wat ik zoooooo hoop) en ik test 19 jan posi dan denk ik ook dat 4 weken word aangehouden ofniet?
Als 5 januari je eisprong was, zou je 19 januari 4 weken zwanger zijn.. maar over die precieze termijn zou ik me niet druk maken, dat wordt toch ook met de termijnecho berekend. Innesteling is over het algemeen tussen 5dpo en 10dpo. Iig spannend hoop dat je dan posi mag testen.
Hier sluit ik me bij aan. Als je een cyclus van 28 dagen hebt , springt een eitje gemiddeld tussen de 10 en 15 de dag . of dag 12 vertelde mijn dokter . Ik heb een cyclus van 28 dagen maar helaas wil het bij ons niet . Zit nu wel op dag twaalf .
Gelukkig had de berekening dus wel goed Nu nog afwachten... 4 dagen wachten... Bedankt meiden voor jullie reacties !
14 dagen na je ei kun je testen, dus dan kom ik uit op vandaag! De eerste 2 weken zwangerschap krijg je kado al heb je een cyclus van 80 dagen, dan ben ik ook niet al 2 edn een halve maand zwanger maar gewoon 4 weken als je 2 weken na je eitje de test doet...
Je moet gewoon de dag van je eisprong kijken, en dan 2 weken daarboven. Zo heeft mijn gyn het uitgelegd.