Hi Ik ben nu bijna 29 weken zwanger en ik heb al weet ik hoeveel gaatjes in mijn tanden en kiezen. Vanavond is er weer een stuk kies afgebroken. Ik poets en vlos en tandvlees is niet ontstoken. Hebben jullie nog tips?
Vervelend! Ik heb tijdens mn 1e zwangerschap ook problemen hiermee gehad. Ben toen een paar keer naar de tandarts geweest voor behandelingen. Jij laat ook iets aan die gaatjes doen neem ik aan? Nu tijdens de 2e zwangerschap ben ik 2x naar de mondhygieniste geweest en dit keer (knock on wood) nog nergens last van. Het is wel een bekend verschijnsel tijdens zwangerschap helaas, geloof dat het gezegde iets was van: een kind rijker en een tand armer ofzo iets?
Héél herkenbaar: Ik heb inmiddels 2 gebroken kiezen . Helaas een tandarts die nooit aanwezig is ( vakantie! ) en aangezien ik er verder geen last van heb, wordt je dus niet meteen geholpen door een vervanger. . Geen tips dus van mij.
Ik heb er ook last van.. nu al twee keer een tand/kies afgebroken! Wordt er gek van.. verder een aantal gaatjes.. en ik ben altijd zo zuinig geweest op mijn tanden. Advies: goed poetsen en flossen, maar dan nog, het heeft ook echt met de zwangerschap te maken. Zolang ik geen pijn heb, doen ze er niet veel aan, na de bevalling moet ik terug komen voor een gebit renovatie!!
Gek is dat dan he! Ik ga maar alvast sparen voor de vakantie van mijn tandarts want mijn tanden en kiezen zijn al niet zo stevig. grrr ... maar je we zien het wel dan hoeveel tanden we over houden. groetjes natas