de tijd tussen de persweeen in

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshine1976, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik zit n.a.v. mijn bevalling ( alweer een tijdje geleden:D) nog met een vraag welke af en toe weer naar bovenkomt.

Klopt het dat de tijd die tussen de weeen zit bij de ontsluitingsweeen minder lang duren dan die bij de persweeen? Dus volgen de ontsluitingsweeen zich sneller op dan bij de persweeen?
    Ik had tijdens de persweeen soms het gevoel dat het wel erg lang duurde voordat er een volgende perswee kwam. Op dat moment dacht ik af en toe wel 'o jee als dat maar goed gaat anders moet ik alsnog naar het ziekenhuis'.

Het is gewoon goed gegaan ( 1 uur persen) en heb een prachtige thuisbevalling gehad maar dit is dan eigenlijk nog een vraag die is blijven hangen na mijn bevalling.

Ik ben benieuwd of je hier iets over kunt vertellen.

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit klopt helemaal, meestal is de tijd tussen twee persweeën vrij lang, in elk geval langer dan tussen ontsluitingsweeën. Dat is ook goed want daardoor krijgt het kindje even tijd om bij te komen, en jijzelf ook!

Mirjam

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Dank je voor je snelle reactie!
    Fijn om te weten dat het inderdaad zo hoort.

Groetjes

Deel Deze Pagina