Hoi meiden! Ik ben naar eigen schatting bijna 8 weken zwanger. Morgen weten we het zeker want dan hebben we de eerste echo! Heel spannend allemaal. Maar nu zit ik ergens mee... ik weet natuurlijk dat je ''dik'' wordt met een zwangerschap, de buik dan. Maar heel veel mensen op mn werk (patienten) vragen nu al , als ik aan hun bed sta '' zoooo dat duurt niet lang meer'', of ' je gaat zeker bijna met verlof''? ''zo draag jij een tweeling''? ''ben je nog maar 2 maanden zwanger?? ik zou toch zeggen dat je bijna 6 maanden zou zijn''..... etc etc. Ik heb trouwens ook nog niemand op mn werk verteld dat ik zwanger ben , maar nu patienten dat zo vragen dan bevestig is het maar wel. En ik ben nog maar 2 maanden zwanger (begrijp me niet verkeerd hoor , ik ben ontzettend blij met zn zwangerschap) maar ik voel me nu zo dik..... ik heb ook echt al een ''zwanger buikje'', maar zo erg dat het lijkt als of ik al boven de 6 maanden ben , dat ook weer niet... ik ben prima op gewicht , alleen dat buikje is nooit weer weggegaan na de sectio van de eerste. Is dit normaal? Dat mn buik nu al zo dik lijkt? Groetjes Ella
Hoi hoi, Ik had bij mijn eerste zwangerschap bij 2 maanden echt al positiekleding nodig en dan vooral de broeken. Was niet normaal. Men zei dat het mijn darmen waren, maar zo zag het er niet uit. Heb echt van alles moeten verzinnen om de eerste 12 weken door te komen zonder dat iedereen het gelijk doorhad.......en dat was een hele moeilijke opgave. Maar als ik het goed begrijp is dit de tweede zwangerschap voor je? Men zegt dat het bij de tweede (en derde etc) echt allemaal veel sneller gaat en te zien is. Niet bij iedereen natuurlijk, maar ik heb het laatst mogen zien bij mijn zus en die liep er met 3 maanden echt al bij of ze elk moment kon bevallen...... Het komt dus inderdaad geregeld voor meid, niet altijd fijn misschien voor jou, maar ja even doorzetten en dan mag de wereld het toch weten. Geniet van je zwangerschap!!!!
Hoi!! vervelend zeg! zelf werk ik ook in de zorg, maar wij dragen uniformen, mijn buikje is (vooral savonds) ook al flink opgezet. maar door mijn nogal wijde uniform kunnen mijn patienten het onmogelijk al zien.. is een stapp-in van de hema misschien een tijdelijke oplossing. zo een broek is flink strak dat helpt misschien wat?? succes!
Ik heb hier geen ervaring mee, mijn buik is nog niet anders. Al zou ik het wel een klein beetje willen. Ik snap best dat het andersom ook erg vervelend kan zijn.
Oh ja, ik heb dat ook hoor! Ik moet echt goed camouflerende kleding dragen als ik het wil verbergen op mijn werk anders zie je het direct. Andere meiden zie ik met 5 maanden soms nog niet zo dik als ik nu al ben... Maar ik vind het ook wel leuk om het lekker te showen aan de wereld. Succes komende tijd.
bij mij was het ander uiterste, pas met 25 weken begonnen mensen voorzichtig iets te zien.. vond ik zo jammer! wilde zo graag pronken met een zwanger buikje! en of het 'normaal' is,.. volgens mij verschilt het gewoon heel erg per persoon! geniet ervan fijne zwangerschap toegewenst!
Ik heb nu met bijna 15 weken een buik die overeen komt met toen ik 25 weken zwanger was van mijn dochter. Bij een tweede zwangerschap is dit heel erg normaal! Ik ben kilos afgevallen zelfs en ben een dunne spriet, ik snap afentoe niet waar dat bolle buikje vandaan komt. Ik ben er wel trots op, ik lijk niet dik maar echt zwanger, heerlijk.
dankje meiden! Dit stelt me weer wat gerust. Heb vandaag een SUPER echo gehad!!!! het hartje klopte zo mooi! Verder zei de FA dat ik er mooi uit zag en dat er niks mis is met mn buik/gewicht. Idd met name bij de tweede (of volgende) zie je het veel sneller (tenminste soms is dat zo) Ik let er nog wel eventjes op met kleding. Ga nu maar een tijdje tuniekjes dragen! En met 12 weken dan mag iedereen er naar vragen!