Hallo! Ik ben pril zwanger en heb vreselijke keelontsteking. Heel veel pijn, hoesten, slijmvorming. ik voel me echt ellendig. Ik neem maximaal 4 paracetamoltabletjes per dag ( meestal minder) maar ben toch wel benieuwd wat ik wél mag gebruiken om de keelpijn te verzachten, want het doet echt heel veel pijn. Daarnaast heeft mijn wederhelft echt de griep te pakken en hij had, ondanks zijn gebruik van paracetamol gister forse koorts. Nu ben ik zó bang dat ik dat ook ga krijgen. Want ik heb begrepen dat koorts in mijn stadium van zwangerschap (6 weken en 3 dagen) héél slecht is. Maar hoe slecht is het eigenlijk? Want als ik ook koorts krijg en dat met die paar paracetamols niet kan onderdrukken, welk gevaar loopt het vruchtje in mijn buik dan precies? En wat kan ik er dan nog aan doen? Nu heb ik de griepprik gehaald ( biedt mijn werkgever elk jaar aan) dus ik hoop vurig dat de echte griep mij zal voorbijgaan, maar toch..ik maak me best zorgen.
Hoi, Je kan koorts vaak best goed onderdrukken met paracetamol. Het is belangrijk om een spiegel op te bouwen. Hiervoor moet je 4 keer per dag 2 paracetamol tegelijk innemen. Dus om de 6uur, 2 stuks. Wat je nu doet heeft eigenlijk geen zin. Alleen hele hoge koorts onderdruk je er niet mee, maar dat zal je vast niet krijgen. Als je temperatuur boven de 38,5 komt zou ik naar de huisarts gaan. Dan is de koorts wel hoog en niet goed voor de zwangerschap. Groeten Evelien