Auw aanbeien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Even lekker onsmakelijk maar ik heb sinds 2 weken echt 2 knoesten van aanbeien staan 1 is echt uitwenig de andere half in en half buiten.
    Nu heb ik al spetri geprobeerd en van de apotheek maar heeft er iemand tips dat ik er war sneller vanaf kan zijn. De VK zijn lekker blijven smeren ze gaan naar je bevalling wel weg maar ik zou er graag al ruim van te voren vanaf willen zijn.

Wie heeft er handige tips.

2. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Denk niet dat je er voor de bevalling vanaf komt...
    Wat helpt is niet teveel drukken op toilet, vezelrijk eten, veel drinken en blijven smeren.
    En het is Aambeien ;)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik wil je niet bang maken, maar vd bevalling ze weg krijgen heeft geen zin, ik had ze ervoor en erna, tijdens het persen merk je er toch niks van, na de bevalling kreeg ik vd de vk tabletten en zalf en na 2 weken waren ze helemaal weg, dat is maar goed ook, want er op zitten is niet fijn.Veel drinken, ontbijtkoek eten, let op in sommige zalf tegen aambeien zitten stoffen in die niet goed zijn voor je baby, lees dus altijd eerst de bijsluiter.

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb ze ook maar ze doen (nog) geen pijn. Ik smeer er dan ook niets op en hoop dat ze vanzelf wegtrekken na de bevalling. Bij mijn moeder zijn ze gebleven :(

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Kan hier niks aan toe voegen, nou ja NIET PERSEN op het toilet!

Succes meid!

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    pff klink positief.
    En peperkoeken enzo is niet zo'n goed idee want ik geef nog heel veel over en als je peperkoek overgeeft nou ik geef je een tip dat ziet er niet smakelijk uit haha en blijf je bezig.

7. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik ben niet zwanger, maar ik heb er van nature al last van.... snif ... inwendige... zalfjes helpen niet. als ze te groot worden, moet ik ze een keer operatief laten verwijderen.

Ik snap dat jullie niet willen smeren met zalfjes i.v.m. mogelijke stofjes die niet goed zijn voor jullie beebje.

Bij mij helpt het insmeren met vaseline vaak tegen de jeuk. En ik veeg altijd na met een vochtig doekje...... dat helpt ook tegen de droge en jeukerige huid....

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb bij de etos gevraagd en zei hebben me sperti gegeven. Nu kan ik nergens meer de bijsluiter vinden mag ik dit gerbuiken?

9. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Dan zou ik de apotheek ff bellen en het vragen.
    Of op internet even zoeken, zou niet gaan smeren als ik het niet zeker weet :rolleyes:

10. charissa1979

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
  11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb een kuur gekocht bij een apotheek... curanal heet het.. is echt super spul.. je mag het tijdens de zwangerschap gebruiken en ook tijdens borstvoeding.

Je kan ze hier bestellen : http://www.curanal.nl/ Sommig vk's hebben het ook, maar de meesten kennen het niet.
    Ik had zelf de tabletten, zalf en zetpillen. Ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen![/url]

12. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb een heel kleintje, ik heb er verder geen last van maar ik ben maar alvast naar de apotheek gegaan om er iets voor te halen zodat het iig niet erger wordt. Daar vertelde ze me dat je via de huisarts ook een middeltje kan krijgen dat heel goed schijnt te werken.

13. chrissie73

9 nov 2006
    10
    0
    0
    sperti mag gewoon hoor!

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mijn oma heeft ze ook regelmatig. Die eet veel pruimen enzo, dat helpt ook. En tutti frutti (ja ik weet het het is oude mensenkost, maar het kan helpen)

15. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    hier nog een slachtoffer van de aambeien.
    ik schrok me rot toen ik het bloed zag. Ik twijfelde wel of ik nu wel of niet geplast had, maar ik neem aan als je een miskraam hebt dat je blijft bloeden toch?

16. Niet meer actief

Toch gewoon proberen te behandelen, niks zo vervelend als aambeien, heb ze ook gehad maar gelukkig alleen nog maar de jeuk, dus met wat sperti waren ze zo weg. Toch zou ik sperti blijven gebruiken en vooral goed hygienisch te zijn, bv niet te droog toiletpapier maar jezelf verwennen met natte doekjes, kan ook heel verlichtend zijn :) .

Groetjes San

Deel Deze Pagina