Negatieve test na curretage --> toch bloeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kleintje88, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hallo verloskundigen,

21 april heb ik een curretage gehad
    26 april nog een + antibiotica kuur omdat het niet goed weg was gegaan en ik een ontsteking bleek te hebben. (zit nu aan de laatste dag antibiotica)

Ik heb na 26 april nog wat gebloed kleine beetjes maar dat stoptte al gauw. Ik heb toen 4 dagen geen bloed gehad en ik dacht yes ik ben ervan af!
    Maar ineens kreeg ik weer bloed, veel bloed, vergelijkbaar als een menstruatie... Ik schrok me rot en heb het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik misschien al ongesteld zou zijn. Dit kon volgens hen echter niet maar ze vonden het wel raar dat ik toch weer was gaan bloeden na 4 dagen... Maar toch moest ik maar even aankijken tot 11 mei wanneer ik weer op controle moest...
    Inmiddels heb ik nog steeds wat bloed verlies, menstruatie achtige krampen en ik heb gewoon ook echt het gevoel dat het mijn menstruatie is! (zelfs het verloop van hoeveelheid bloed etc is precies hetzelfde als bij een normale menstruatie van mij)
    Ik heb geen koorts, geen buikpijn (behalve menstruatie pijn) en het is helderrood in combinatie met wat bruin bloed.

Ik las op internet dat wanneer je nog bloed na een curretage je dan waarschijnlijk ook nog positief (licht) test met een zwangerschapstest. Dus ik dacht laat ik het eens proberen met een gevoelige test. Deze was echter negatief.

ZIjn het dan fabeltjes dat wanneer je nog bloed na een curretage / miskraam je dan positief test?
    Is het misschien toch een menstruatie?
    En is het niet te vroeg om nu al negatief te testen??
    En zouden ze op 11 mei eventueel kunnen zien via een echo ofzo of het mijn menstruatie geweest zou kunnen zijn? Of is het echt zo dat het nog veeeelll te vroeg is?

Ik hoop dat jullie misschien een antwoord weten?
    Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het inderdaad nog wel erg vroeg voor een menstruatie.

Wat ik denk is dat het nog een restant was van de curettage, want je verteld dat je een antibiotica kuur hebt gehad om dat het nog niet allemaal weg was en dat is mijn inziens nu afgekomen.
    Met de controle 11 mei kunnen ze zien of je baarmoeder schoon is en of het baarmeoderslijmvlies zich al weer aan het opbouwen is.

Houd je temperatuur een beetje in de gaten als je koorst krijgt moet je even eerder aan de bel trekken, OOk als je weer meer gaat vloeien of stolsels gaat verliezen.

Imke

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn baarmoeder na 2 curretages wel leeg zou zijn?
    ZE hebben de 2de keer ook nog een echo gemaakt daarna en alles was nu weg volgens hen...
    Ik zal in ieder geval alles in de gaten houden en anders maar afwachten tot volgende week...

Bedankt voor je reactie :)

Deel Deze Pagina