armen hoog boven je hoofd strekken, slecht voor baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by eve, Sep 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik las laatst iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Namelijk dat je tijdens je zwangerschap je armen niet te hoog boven je hoofd mag strekken (om bijvoorbeeld iets van een hoge plank ofzo te pakken) omdat de baby het dan benauwd kan krijgen. En toevallig zei een collega dat gisteren ook tegen me toen ik in de winkel iets van bovenop een stelling moest pakken. Weten iemand hoe dit zit? :confused:

2. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi,

Ik heb geen idee, maar ik merk wel dat het gevoel in mijn buik niet prettig is als ik dat doe, dus ik doe het voor de zekerheid ook maar niet.

Ben wel erg benieuwd!

Liefs, Daphne

3. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    op de gym kwam die vraag toevallig ter sprake...

Vroeger dachten ze dat het slecht was om je armen te strekken, maar dat is dus niet zo, máár... door je zo uit te strekken kan je last krijgen van je rug of gewrichten, dus als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen, verder was er niks slechts aan volgens de lerares

Liefs Wendy

4. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Wat ik heb gehoord is dat het de bloedcirculatie verstoort en indien je last heb van een lage (en hoge? dat weet ik niet zeker) bloeddruk, kun je er duizelig door worden.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb wel gehoord dat je je sochtends niet mag uitrekken.. begint het ook te trekken in je buik..
    Maar ik denk dat je zelf snel genoeg voelt wat je wel en niet kan doen.
    Als jij er geen last van hebt.. nou prima toch.

Maar idd, ik heb dit ook gehoord.. en tegenargument om het wel te mogen doen is mij nooit verteld, dus ik doe het bewust niet!

Groetjes Kalush

6. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    oh... ik rek me juist vaak uit de laatste tijd omdat ik last van mn rug heb.... dan pak ik met mn handen de bovenkant van de deuropening vast en ga een beetje hangen/rekken...

Maar van die bloeddruk kan wel kloppen...had ik ook last van (iets te laag) was bijna flauwgevallen.ik moet nu als ik stil sta met mn benen gekruisd staan zodat het bloed niet helemaal naar beneden zakt...

7. Six

Six Actief lid

May 22, 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hoorde dit laatst ook dus heb het vanmiddag aan de VK gevraagd toen ik daar was. Zij had er nog nooit van gehoord, dus pak ik nu zelf weer de spullen van de bovenste plank in de kast! ;)

8. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Mijn verloskundige vertelde dat het heeft te maken met de navelstreng, je hebt daardoor eerder kans dat de navelstreng om het kindje gaat zitten. Moet er ook bij zeggen dat het de verloskundige was bij mijn oudste zoon en ze was al op aardige leeftijd.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Dat van die navelstreng om het hoofdje heb ik hier pas ook ergens gelezen, vond dat toch wel een eng idee. Maar je strekt al snel je armen boven je hoofd uit om iets te pakken, ophangen etc....Dan zouden er wel heel veel kinderen met een navelstreng om hun hoofd geboren moeten worden toch? Ik merk wel dat ik er nu wel op let om het niet te doen, want stel dat het wel waar is......

10. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Het is iig een goede reden om een ander je ramen te laten zemen :)

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik denk dat het zo'n zelfde soort verhaaltje is als dat je zwanger bent je niet meer op je rug mag liggen (zolang het gaat mag het)

12. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    In mijn zwangerschapsboeken staat dat ze vroeger dachten dat de navelstreng om het hoofd van de baby zou gaan als je je armen boven je hoofd zou strekken. Da´s net zo waar als dat je een lelijk kind krijgt als je vaak naar horrorfilms kijkt. ;)

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Dit is dus iets waar ik me op het moment een beetje zorgen over maak. Ik slaap het liefste op mijn rug, en het gaat tot op heden nog prima. Dus het mag nog gewoon????

14. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik hoor dit ook voor het eerst .. :( maja ik ga der wel rekening mee houden denk ik

15. Niet meer actief

Waarom mag dat niet? En vanaf welke week is dat dan? Het is namelijk de enige manier die lekker ligt als ik kramp heb.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    er werd gezegd dat je dna een bloedvat kan afknellen. ik aan me vk gevraagd of het echt slecht is nou die kon d´r lach nog maar net bedwingen haha. ze zei zolang je op je rug kan liggen en je word er niet benauwd van mag dat gewoon.

er is wel eens een topic van geweest

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmm... Ik vind het maar een beetje een vreemde bedoening allemaal.... :( Ik heb natuurlijk geen flauw idee wat er waar is of niet, maar als we dan even teruggaan naar dat uitrekken... Dit is toch een normale (automatishe) reactie van het lichaam? Vooral als je 's ochtends wakker word... Het zou mij een beetje te gek voor woorden lijken dat automatische reacties van je lichaam ineens tegen je gaan keren als je zwanger bent.... :(

18. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ja, dat vond ik eigenlijk ook. Je kunt moeilijk 9 maanden lang je niet uitrekken of iets van de bovenste plank van het keukenkastje pakken.Baal er dus van dat ik het uberhaupt heb gelezen en dat ook nog es een collega er wat van zei. Als dat niet zo was geweest had ik er nooit van geweten en me er dus ook niet 'druk' om gemaakt. Zal het volgende week nog es aan m'n vk vragen.

Share This Page