Ik ben echt 24 uur per dag misselijk. Hoef niet te spugen maar ben wel goed beroerd. Heb vandaag de huisarts gebeld en die stelde voor ons gembercapsules te slikken. Ben er direct mee begonnen maar tot nu toe merk ik er niks van. Ik eet wel wat, bijv. een banaan of droge cracker en drink water. Heeft er iemand tips. Ik weet het niet meer en kan alleen maar huilen. Heb ook een dochtertje van bijna 3 rondlopen die natuurlijk ook de aandacht wil. HELP
Ik herken het. Eerste zwangerschap tot 14 weken. Nu had ik medicatie gevraagd omdat ik ook echt niet kon werken eind van de middag, gaf dan wel over. Nu sinds weekje is het wat beter. Je kan vragen of je de medicatie mag, maar bij mij haalde het het ergste overgeven weg maar was alsnog misselijk hele dag. Dus denk toch uitzitten tot het over is. Het is vreselijk, t
Ik heb vanochtend lauw water gedronken met een scheutje rijstemelk. Had ik zelf verzonnen omdat ik er zin in had. Voelde me echt ziek van misselijkheid (zonder spugen). Daarna zwakte de ergste misselijkheid wel iets af. Omdat ik ook verschrikkelijk moe ben en ik niet zo wil doortobben heb ik een afspraak staan bij een klassiek homeopaat. Nu moet ik gewoon te vaak afspraken afzeggen en kan niet meer normaal werken.
Hier hetzelfde, ik zit al 3 weken thuis. 1,5 week terug in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging en sinds die tijd niet meer overgegeven. Wel de hele dag misselijk en zo ontzettend moe... Vorige week ben ik begonnen met acupunctuur en ik weet niet of het echt helpt of dat het toeval is dat het spugen is gestopt. Ik heb wel medicijnen gebruikt maar kan niet echt zeggen dat dat super heeft geholpen, de emasafene sowieso niet en de primperan wel, alleen werd ik daar zo onrustig en nog duffer van. Nu al een week zonder medicijnen, ik hoop dat het met 12 weken beter wordt
Zelfde hier.. ik ben ook helemaal gesloopt. Snachts elke 2 uur wakker om aan een cracker te knabbelen om iets binnen te houden. Het beroerd voelen is heel vervelend maar in combinatie met slaapgebrek is het echt niet te trekken wat mij betreft Ik wilde maandag ook de huisarts gaan bellen maar die gember pillen, weet iemand of dat een beetje kleine pilletjes zijn? Want ik kan ook niet echt grote pillen slikken op dit moment.
Nan87 die gemberpillen zijn best groot. Ik kreeg ze ook moeizaam weg en bij mij hielp het niet. Ik ging vanmorgen nog een keer een test doen en plaste dus in een bekertje met ochtendurine, schrok hoe donker me urine was. Ik zal echt meer water moeten drinken.
Die capsules kun je openmaken en het poeder gewoon mengen in een glas (lauw) water, probleem opgelost als je ze niet kunt doorslikken Verse gemberthee is ook lekker.
Ik heb/had hetzelfde. Sinds een week is het af aan het nemen. Bij mij hielpen de gemberpillen ook maar minimaal. Ik had ook nux vomica druppels van vogel. Die moet je even in je mond houden en dan doorslikken. Hielp bij mij ook maar heel even. Heb emesafene gehad maar ook dat hielp maar matig. Ik heb het gewoon heel rustig aan gedaan en alleen maar gegeten waar ik zin in had. Dat was dus vooral ongezond en kleine beetjes. Afleiding en dan vooral buiten hielp ook wel even de zinnen verzetten. Maar er was niks waarvan ik mij bijzonder veel beter van voelde. Bah! Wens je heel veel sterkte met het uitzitten!
Waarom gember pillen als je lekker gember koekjes kunt eten. 😄 Gember/honing/citroen thee vond ik zelf ook wel een beetje helpen (En de koekjes!) en slikte zelf de eerste 16 weken een vit B mix. Wat de hormonen balans wat kalmeert en dus kan helpen. Nou werd ik alleen in de avond een beetje beroert of waarneer ik een lege maag had. ☺
Ik heb zonnatura gember thee gekocht Geen idee of sat wat gaat doen maar we gaan het zien. Alles Is beter dan dit haha
Bij mijn laatste zwangerschap was ik tot week 20 ongeveer ook elke dag zo beroerd,later ook met spugen en kort na de 20 weken was dat over. Als ik misselijk was at ik een appeltje in stukjes,dat hielp bij mij. Ik zorgde er voor dat mijn maag nooit leeg was,dus om de 2 uur een klein iets eten en proberen voldoende te drinken want je bent zo uitgedroogd,of je nu wel of niet spuugt. Ik kreeg emesafene zetpillen maar die hielpen helaas niet genoeg,was wel iets minder hevig misselijk maar bleef spugen. Uiteindelijk opname ivm uitdroging en toen kreeg ik combinatie emesafene,primperan en een maagbeschermer. Dat zorgde er voor dat ik niet meer spuugde,wel misselijk maar minder erg. Werd alleen super duf van die medicijnen mja liever dat dan hele dagen misselijk en steeds naar de wc rennen. Ik had er al 3 rondlopen en die vonden het zo erg als ik opeens weg rende en moest spugen. Kon ook echt alleen maar huilen maar toen ik de juiste medicatie had was ik dan wel super duf maar ik kon iets meer doen met de kinderen en meer hebben van mijn gehele omgeving. Hopelijk vind je snel jou ''redmiddel'' tegen die vreselijke misselijkheid. Mijn jongste is nu 6 maanden maar herinner het mij nog als de dag van gisteren hoe ik mij voelde. 1 jaar terug was ik nog kotsmisselijk. Zorg voor opvang voor je kindje die je al hebt zodat je ook je rust kan nemen want vermoeidheid kan je misselijkheid erger maken. En als je drinkt,neem steeds kleine nipjes. Een grote slok kan ook weer voor misselijkheid zorgen en wellicht spugen dus nipjes nemen en drink geen koffie want dat maakt ook weer misselijk. Duim voor je dat je je snel weer beter voelt!
Heel herkenbaar, hier ook de hele dag misselijk en vooral in de ochtend. Tot 12u ben ik niet vooruit te branden en heb een dreumes van 20 maanden rondlopen. Het valt niet mee en doe soms ook boos tegen hem terwijl ik dat eigenlijk niet wil er komt ook gewoon niks uit m'n handen op een dag
Ik heb contact gehad met de huisarts en kan morgen wat pilletjes ophalen (heb niet goed opgelet welke het zijn). Ben benieuwd. Al moet ik zeggen.. vandaag had ik best een goede dag (niet gespuugd). Ik eet ook elke 2 uur.. maar ook 's nachts doe ik dat. Daardoor ben ik echt heel erg vermoeid.
Tip: Suprimal! Zonder recept verkrijgbaar. Bevat dezelfde werkzame stof als in Emesefane maar dan sterker. Ik gebruikte de Emesefane maar dat haalde alleen de hoge pieken eraf (was ik allang blij mee!). Zaterdag begon ik bloed te spugen. Toen kreeg ik dus de Suprimal voorgeschreven in combi met een maagzuurremmer (ben de naam kwijt maar bekijk ik morgen even op het doosje). En ik voel me echt vele vele malen beter als met de Emesefane! Nog een tip: verse gemberthee ipv uit zakjes. 1cm verse gember in stukjes gesneden en daar kokend water op.
Ben ook zo misselijk! Wat ik zelf lekker vond waren waterijsjes. Dan krijg je meteen wat vocht binnen..