Hoe voelt het als je de eerste keer je kindje voelt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nance158, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Hoi allemaal,

Ik ben vandaag aan week 16 begonnen en overal lees ik dat als het je eerste zwangerschap is je waarschijnlijk nog niks voelt.

Dit is mijn eerste zwangferschap maar ik wil het eens bij gaan houden of ik het toch misschien wel ga voelen deze weken.

Wie kan mij vertellen hoe het voelt als je de eerste keer je kindje voelt.

En wat voel je dan?

Groetjes Nance

2. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik vraag het me ook af want ik heb tot nu toe nog niets gevoeld en dit is ook mijn eerste zwangerschap.

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    als ik 's avonds rustig op de bank of in bed lig meen ik plopjes te voelen in de buik, maar ik kan nog niet met zekerheid zeggen of dat de beeb is...

4. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    ik voel wel af en toe dat er iets tokt maar ik denk dat het eerder mijn darmen zijn. Hmm dames zullen we een clubje oprichten. Dan noemen we het wij willen ons wonder voelen.
    Hihi

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ja idd. ik had wel vorige week een keer het gevoel alsof ik iets voelde drukken. Toen ik mijn man gebaarde zijn mond te houden, voelde ik niets meer hihi

Ik kan niet wachten om het te voelen.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij voelde het, alsof er iemand van binnen zat te kloppen. Pok! En dan maar 1 keer, zodat je je af ging vragen of dit het was. Maar op een dag was het regelmatig achter elkaar: Pok, pok, pok. Echt geweldig!
    Ik denk dat als jullie denken wat te voelen, dat dat het wel is.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dank je wel voor de info. Dus misschien heb ik de baby dus wel gevoeld. Ben benieuwd.

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik voelde sinds een week ofzo af en toe een soort van gekriebel...maar wist niet zeker of t de beeb was..
    Nu sinds zondag voel ik af en toen datzelfde gekriebel maar met een soort van plopje/ duwtje erbij en dan is t net of eromheen alles ff tintelt :)

tja moeilijk uit te leggen :)

9. joyce

joyce Bekend lid

bij mij voelde het als een spier die trilt eerst een keer en dan vaker achterelkaar en niet elke keer op de zelfde plek.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

als je de palm van je hand tegen je wang aanhoudt en dan kort prikt met je tong tegen de binnenkant van je wang. zo voelt het als je kleintje schopt. dit is ook een manier om aan je partner uit te leggen. dit stond in een van de boeken die ik had gelezen en het is echt hetzelfe

11. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    ja zoals een spier die trilt zo heb ik het ook gevoeld. dacht eigenlijk dat dat mijn darmen waren. Het was heel duidelijk. Maar zoals een pok kun je het ook omschrijven.

Ik ga onwijs opletten nu.

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ja een spier die trilt...dat is een betere beschrijving als mijn tintel beschrijving :)

maar dat met die handpalm tegen je wang, ik heb het al vaker gelezen, maar zo vind ik het niet echt aanvoelen...mischien dat dat "later" zo voelt ...

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja je bent inderdaad nog maar 16 weken zwanger. ik voelde mijn kindje rond de 19 weken en vanaf een week of 20 voelde ik het zo

14. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Weet je wat het ook is denk ik, Je wil het zo graag voelen dat je bij elk iets wat je voelt denkt zou dat het zijn? maar met die handpalm tegen je wang aan klopt volgens mij ook wel. Zit ik hier op de zaak met mijn hand tegen mijn wang. Maar zo voelde het van de week wel ja. Ik ga het ff in de gaten houden.

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Jaaaaa zo voelde het volgens mij. als een korte duw tegen mijn onderbuik.

16. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ik dacht in het begin steeds dat ik mijn darmen voelde. Maar op een gegeven moment komt daar een soort regelmaat in en zit het ook precies op de plaats waar je beebje zit. Nu ben ik zwanger van de derde en ik denk echt al dat ik hem een paar keer gevoeld heb. Is wel heel vroeg maar ik geloof het echt. Ze hebben trouwens gisteren op de echo ook al gezien dat het een jongetje wordt, ook al zo vroeg.

xxx

17. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb geen idee of ik het kindje voel, of dat ik het alleen maar denk te voelen, omdat ik het inmiddels wel heel graag wil. Ik heb weleens een 'kriebeltje' gevoeld, maar dat is me te vaag: het kan van alles zijn.

Deze week heb ik iets nieuws: een soort geborel, maar dan niet van mijn darmen. Ik heb geen idee hoe ik het moet omschrijven. Het lijkt een beetje op een bubbelbad, of een koffiezetapparaat. Wat gevoel betreft sluit ik uiteindelijk vooral aan bij het 'trillende spier'- gevoel. Ik heb het niet de hele dag. 's Ochtends en in de middag soms heel kort en 's avonds rond half negen iets uitgebreider.

Maar ik weet nog niet zeker of dat nou het kindje is :(. Ik zit enorm te hopen op een duidelijke, onomstotelijke schop.

18. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Haha dat 'bubbelbad' herken ik wel :)

Ik voel het sinds ik 15 weken zwanger ben, geweldig gevoel weer!

19. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik had vanaf week 16 het idee dat ik ons kindje voelde.. dacht eerst dat het mijn darmen waren.. maar nu kan ik met zekerheid zeggen dat het wel ons kindje was.. kleine plopjes.. netzoals je darmen weleens aanvoelen als je eten aan het verteren is.. van die luchtbubbels heb je dan in je buik af en toe.. dat was dus onze beeb.. en het wordt een steeds sterker gevoel.. en ook steeds vaker achter elkaar.. er zit nu al een ritme in.. smorgens gaat ze erg tekeer.. is dan gelijk wakker met mij ofzo.. smiddags voel ik haar niet.. en savonds als ik net in bed lig dan begint ze weer te trappelen en te schuiven.. Ook voel ik sochtends duidelijk haar met haar ruggetje bovenin mn buik schuiven.. en voel dan ook precies haar ruggetje als ik mijn hand erop leg.. echt wonderlijk dit! kan er onwijs van genieten en blijf vaak ook nog even liggen en genieten.. hihi..

20. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik voelde mijn kindje voor het eerst met een week of 17/18 het duurde alleen even voordat ik het besefde. Het was namelijk meer een soort geplop en wist eigenlijk niet dat dat het kleintje was.

Deel Deze Pagina