hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guinevere, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik ben voor de tweede keer bij de verloskundige geweest, weer te hoog, of liever gezegd nog steeds het zelfde :(

ik snap er niks van, ben veel relaxter nu ik de echo heb gezien, heb al in geen weken zout gegeten....

de verloskundige zegt dat t erfelijk bepaald kan zijn.
    Ik hoop dat ie niet hoger word, anders ziet het er niet rooskleurig uit!

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoe hoog is hoog in jouw geval?

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    173 over 81 en de vorige keer 174 over 82

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Je onderdruk is volgens mij toch goed hoor!
    Ik zit op onderdruk 90 en dat is het randje. Ben sinds een paar weken ziek thuis (inmiddels al met verlof) en hij is niet omhoog gegaan maar gelijk gebleven :) . Mijn bovendruk is 145.

5. Niet meer actief

je onderdruk klinkt niet echt alarmerend hoog. Wat was je bloeddruk normaal dan? Of gaat het om die bovendruk?

6. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    het was altijd 118 over 75
    nu ik zwanger ben is het zo hoog.

ik vind dat toch vreemd.
    de verloskundige vertelde dat het erfelijk kon zijn omdat mijn moeder het ook had.

ben zo bang dat t strax toch ziekenhuis word zo snel al :(

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Eef je onderdruk is prachtig, alleen je bovendruk is idd te hoog.
    Kan het mischien zo zijn dat je je (onbewust) toch zenuwachtig/gespannen bent over je bezoek aan de verloskundige ? Of dat je het spannend vind of de bloeddruk nu wel goed is ? Daarvan kan ook je bloeddruk stijgen, ze noemen dat wittejassenhypertensie. Hypertensie=hoge bloeddruk

8. Annelies

Annelies Niet meer actief

tijdens de zwangerschap blijft de tensie tot de 20e week dalen. dan kan ie weer wat omhoog gaan.
    ik zag dat je nu dertien weken was en een onderdruk van 80 is redelijk normaal dus als het goed is gaat ie nog verder zakken. niets om je nu zorgen over te maken dus.
    de bovendruk zegt idd weinig. waarschijnlijk van de spanning.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Annelies je hebt gelijk! Ik keek ff op mijn kaart en begon met 80 toen ging ie zakken naar 70 en zelfs een keer zestig. Helaas ging ie daarna steeds alleen maar omhoog ieder bezoek.

10. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    huh?
    Wat een metingen...
    Hoe hoort hij te zijn dan?
    Ik heb nl een bloeddruk van 100/60....Het zegt mij nl helemaal niks....

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Een normale bloeddruk is zo rond de 120/80. Het eerste getal is de bovendruk en het tweede getal de onderdruk. De bovendruk kan in een zwangerschap wel wat hoger zijn. Als de onderdruk boven de 90 komt wordt je vaak rust geadviseerd. Blijft hij hoog kan er wat anders aan de hand zijn bijv, zwangerschapsvergiftiging.

12. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    oké! Bedankt voor je antwoord Nynke...Is de mijne dan niet laag?
    Of is lager goed of....wat?

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Moontjejl ja die van jou is wat lager, je kunt daar niet lekker van zijn: duizelig, zwart voor ogen bij opstaan. Dus dan wat rustiger aan.
    Te laag is hij niet.

14. Niet meer actief

Je wordt gemiddeld doorgestuurd naar het ziekenhuis als je bloeddruk (onderdruk) 15 (?) hoger is dan wat het was toen je er voor de eerste keer kwam.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik 90/65 (daar was ik dan ook behoorlijk beroerd van). Met 37 wkn was deze 140/85 en werd ik doorgestuurd! Ik mocht ook niet meer thuis bevallen. (gelukkig, want eigenlijk wilde ik ook in het ziekenhuis bevallen)

15. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Normaal gesproken wordt je aan de bloeddrukmeter gelegd gedurende 30 min als ze je bloeddruk te hoog vinden. Over die 30 minuten (in rust op bed) krijgen ze een beter beeld dan enkel een momentopname. Misschien de volgende keer eens vragen om zo'n sessie

16. Niet meer actief

Dat hebben ze bij mij nooit gedaan.

17. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    krijg een meting gedurende 24 uur zodat ze een beter beeld krijgen

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Pff nou zeg ik had dan al veeeeel eerder doorgestuurd moeten worden. Ik was de zwangerschap gestart met onderdruk 70. In week 28 of 29 zat ik op onderdruk 90. Wel in het zkh geweest maar die vonden het niet alarmerend hoog.

19. Niet meer actief

nee? ik vind 90 al redelijk hoog worden eigenlijk..Misschien vinden ze ook dat ik al teveel was aangekomen icm die bloeddruk, geen idee. Dit was de uitleg die ik kreeg van de VK en Gyn!

20. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ik had ook al bij de eerste afspraak een ondedruk van 90, als hij op de volgende controle is word ik al doorgestuurd naar de gyn, omdat verloskundige 90 al te hoog vind.

Deel Deze Pagina