Ik heb, eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap, regelmatig last van een zere, gespannen buik. De meest logische verklaring hiervoor vind ik het 'oprekken van banden en spieren'. Ik heb er zowel 's nachts last van als overdag. 's Nachts neem ik daarom een kruikje mee maar ik vraag me af wat ik er overdag aan kan doen. Misschien op die momenten een buikband dragen?? (en zo ja, wat voor eentje? Ik zie allerlei soorten op internet voorbij komen...) En moet ik me zorgen maken dat dit ook wel 'harde buiken' kunnen zijn of is daar in deze fase van de zwangerschap nog geen sprake van? Alvast bedankt!!
Hoi Rozanna, vervelend dat je zo'n last hebt van je buik. Het kunnen ook nog je darmen zijn die vervelend doen. Hoe is het met je ontlasting? Probeer die in ieder geval zacht te houden door goed te drinken en vezelrijk te eten en toch wat te bewegen. Ter ondersteuning van je banden kan een buikband/bekkenband helpen, maar het is nog erg vroeg. Je kunt misschien het beste naar een winkel gaan en daar banden passen en advies vragen. Bij de Prenatal en bij lingeriezaken verkopen ze banden. Je zou het ook eerst eens kunnen proberen met een sjaal; deze wat strak om je buik binden en kijken of het verlicht. Pas wel op dat je buikspieren en bekkenspieren niet lui worden, dus gebruik een band alleen als je hem denkt nodig te hebben op dat moment. Groeten Brigitte