Hallo! 8 dagen terug bevallen van onze prachtige dochter! Veel bloed verloren hierna maar elke dag gaat weer iets beter. Nu is het logies dat alles zeer doet na een bevalling.. maar pfoe.. Ben jaloers op de mensen die snel kunnen zitten! Het ziet er allemaal goed uit volgens de verloskundige maar het lijkt wel meer zeer te gaan doen. Ik heb een zoot hechtingen van binnen en het voelt allemaal enorm beurs. Zitten op stoel gaat soms wel soms niet. Liggen doet soms ook zeer. Hele dag doet het gewoon zeer! Het vreet energie die ik al niet heb. De laatste 2 dagen als ik opsta krijg ik een zwaar drukkend gevoel en breekt het zweet me uit van de pijn. Dit trekt dan wel weer wat bij maar. AUW! Ik geef het wel aan bij de kraamverzorgster maar het schijnt er bij te horen.. Sorry als ik als een klaagzeur overkom maar ik vraag me af of iemand het herkent. En misschien weet of je er wat aan kan doen. Ik slik om de 8 uur 2 paracetamol maar niet erg het gevoel dat het werkt. Liefs
Heb je hechtingen? Het kan zijn dat die nog hard kunnen trekken onder je huid. Maar dan ineens kunnen ze opgelost zijn en voel je je weer goed! Zo ging het bij mij. Duurde een week ofzo. Je kan ook je vk vragen er eens goed naar te kijken.
Even opgezocht inderdaad! Hopelijk verlicht dat weer iets.. wel staat er max 5 dagen bij borstvoeding.. morgen verlosk maar even vragen
Het hoort er wel een beetje bij en na een aantal dagen gaan de hechtingen trekken en je baarmoeder is totaal van slag en slinkt waardoor het soms lijkt alsof je een harde buik nog heb en dit in combinatie met wat nog overgebleven is van de onderkant is niet prettig. Je mag klagen en het is niet leuk, maar het wordt wel beter. Als alles goed aan het genezen is en de hechtingen zien er mooi uit dan zul je zien dat je je steeds iets beter gaat voelen uiteindelijk. Je bent nog kraamvrouw, dus doe nog rustig aan geef het tijd
Herkenbaar wat je schrijft, dit had ik bij mijn vorige zwangerschap. Bij mij bleken ze te strak te hebben gehecht. Na een paar dagen heeft de VK deze doorgeknipt en toen had ik wel wat verlichting. Heb wel nog echt paar weken pijn gehad hoor door alle hechtingen. Ik had trouwens een subtotaal ruptuur. En mijn bekkenbodem was ook flink toegetakeld en heb het echt even rustig aan moeten doen. Het wordt echt wel beter hoe vervelend het ook is. Sterkte ermee!!!
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag de verloskundige gebeld en mag gewoon paracetamol blijven slikken. Nog even doorbijten dus tot het genezen is. Ze gaat morgen wel even kijken of er niks verzakt is.. ben benieuwd!
Oei ik ken het helemaal! Ik heb gedurende drie weken echt flinke pijn gehad aan de hechtingen, ik wist ook niet wat ik met mezelf aan moest, alleen in bed liggen was een opluchting. Ik had op den duur wel een flinke bloeduitstorting en blauwe plek. Ik kreeg hier toen arnica druppels voor en dit werkte wel. Je schijnt ze gewoon te kunnen kopen bij een natuurzaak. Probeer verder zo veel mogelijk bloot te zijn van onder, dan geneest het het beste, al voel je je misschien dan niet zo charmant. Sterkte en even doorbijten, het gaat over!