Ik heb last van uitwendige aambeien, en een paar keer had ik jeuk daar. De eerste keer ging gelijk op met wormpjes van mijn kinderen en dus ook mezelf, de tweede keer was na de wormenkuur (we waren toen 3 weken op vakantie gegaan en dus eigenlijk niet in aanraking met andere kinderen of zandbak), toen had ik dus weer dezelfde jeuk en heb ik mezelf uit voorzorg maar een pilletje gegeven. De kinderen hebben toen nooit last gehad dus niks gegeven (ook neurotisch ontlasting gecontroleerd dagelijks). Nu hadden de kinderen weer last van wormpjes deze week, en kreeg ik die jeuk gelijktijdig weer, maar ook had ik weer wat irritatie door verkeerd vegen. Mijn vraag is, hoe merk je nou het verschil tussen de jeuk van wormpjes of aambeien? Want de jeuk na de vakantie toen de kinderen het niet hadden en ik ook niks bij mezelf zag in ontlasting (of met spiegeltje tijdens de kriebel momenten) voelde krioelend. Toch zag ik op zo'n moment alleen die aambei met een spiegeltje en geen wormpjes daarop krioelen. Of gaan ze ergens onder/achter zo'n aambei schuilen?? Sorry voor alle details, ik vind het zelf zoals je leest ook heel erg smerig
Wormpjes zie je gewoon in je ontlasting ziet en en hoef je dus niet raar te doen met spiegels Mijn dochter had laatst wormpjes en toen zei de apotheek als 2 of meer dit in het gezin hadden. Het hele gezin de kuur moest doen.. En zou het kunnen dat het tussen je oren zit?? Aangezien je niks ziet?
Ik zie nu pas dat ik het onder zwanger zijn heb geplaatst. In ieder geval was het voor de vakantie en vorige week niet tussen mn oren want ik heb bij de kinderen gewoon echt bewegende wormen in de ontlasting gezien. En bij mezelf is de jeuk ook niet tussen mn oren, want nu is het weer weg, maar als het er is, is het zo extreem dat het bijna ook een beetje stekerig is ofzo..maar misschien is dat dan dus de aambei. Ik was gewoon benieuwd hoe de jeuk voelt van wormpjes, is dat heel opvallend of heel lichtjes kriebelig
Aambeien kunnen jeuken inderdaad. Op het laatst wist is gewoon niet meer wat daar allemaal bezig was zo erg was het. Gelukkig was de tros na mijn bevalling helemaal verdwenen en is nooit meer teruggekomen
Klinkt , vooral het stekerig, als aambeien. Even goed zalven en psyliumvezels om de ontslastig stabiel te houden .
Jeuk van wormpjes is echt heel hevig, maar vooral 's avonds. Maar kun je niet je eigen ontlasting even bekijken?