Ercp onderzoek tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by senta, Nov 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senta

senta Niet meer actief

Nadat ik gelezen heb dat er de nodige mensen zijn die galstenen hebben de volgende vraag hebben jullie een ercp onderzoek gehad in de zwangerschap?

Ik had tot aan de 21 weken al 3 hele heftige gal aanvallen gehad, daarvoor ook al, maar goed. Ik ben de molen in gegaan en er werd besloten dat die eruit moest dit is gebeurd bij 22 weken en 4 dagen ze hebben mijn galblaas verwijderd het kon nog net, dit is niet makkelijk gegaan vertelde de artsen na afloop maar wel gelukt.
    Nu kreeg ik direct na de ok al een nieuwe aanval deze was te onderdrukken. Daarna kreeg ik in nu 2,5 week tijd nog 3 aanvallen die net zo heftig waren als voor de ok.

Tevens wilde de wond niet dicht was die ontstoken en sinds afgelopen weekend enorme jeuk en weer enorme pijn.
    Gisteren terug naar de chirurg en toch maar bloedprikken, dit was dus niet goed belde die vanmorgen over.
    Deze week onderzoeken maar het is zo goed als zeker dat er nog een steen vast zit in de galweg, dan zal deze met een galwegonderzoek verwijderd moeten worden, Nu ben ik benieuwd wat zijn de ervaringen hiermee?

Ik zie op het moment alleen maar beren op de weg, deze zwangerschap heb ik geen bi, wel diabetes maar geen verhoogde waarden, en geen hoge bloeddruk al zou je die hier bijna van krijgen. Maar die galblaas met kolieken ik geloof dat ik alles liever terug heb en dat ik dan mijn spanning en pijn weg kan gooien. Dan dat ik die pijn houd en die onzekerheid blijf hebben.

Share This Page