Goedemorgen dames, Zoals jullie aan mijn banner zien ben ik inmiddels ruim 36 weken zwanger. Alles gaat prima. Maar ik heb met name snachts zo veel last van zere, onrustige benen. Wie heeft dit ook (gehad) en weet wat je er aan kan doen? Ik ga er nu regelmatig uit, doe wat oefeningen om de doorbloeding te verbeteren, strek wat. Maar zodra ik lig begint het weer...Ik moet er al om de 2 uur uit om te plassen, maar zou zo graag de rest wel "doorslapen". helaas zit dit er nu niet in, en ga ik echt op zien tegen de nachten. Dus wie-o-wie weet wat ik er aan kan doen?
Wat ontzettend vervelend, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zie ook altijd erg op tegen de nachten. Heb veel pijn en krampen in mijn benen. Heb mijn benen in bed wat hoger liggen en moet zeggen dat de been- en voetgel van de Hema wel lekker is om te gebruiken, dat verlicht soms een beetje!! Hoop dat je hier misschien wat aan hebt. Succes met de laatste loodjes!!!
Wat volgens de VK hier helpt is: Benen iets hoger leggen, en veel water drinken ( anderhalve liter). Water zuiverd het lichaam waardoor de doorbloeding beter loopt en je minder last hebt van krampen en onrustige benen. Zelf heb ik er geen last van, maar tis misschien te proberen?
Ik heb er ook iedere nacht last van. Echt al weken en weken aan een stuk. Ik word er helemaal lyrisch van. Ik heb al van alles geprobeerd... De douchestraal iedere avond voor het slapen gaan met heet water op mijn kuiten richten (5 min per kuit), in bad gaan, masseren... Het werkt een paar dagen een beetje en daarna lijkt het wel weer alsof mijn lichaam eraan gewend is. Ik slaap ook al sinds 20 weken met een voedingskussen. Dat scheelt enigszins, maar mijn benen doen nog steeds pijn en gaan dan schokken. Verschrikkelijk!
Ik heb het ook al sinds de 20 weken ongeveer. Echt een verschrikking, ik ben zó moe ´s avonds, en dan kan ik niet slapen door die stomme benen! Niks helpt, heb al douche geprobeerd, creme, massage.... Ik leg wel standaard een dik kussen onder mijn voeten, en dan na een uur of 2 woelen val ik eindelijk in slaap...
Ik heb het ook al weeeeken 's nachts. Ben nu ook 36 weken. Ik zou ook niet weten wat helpt. Als ik wakker word dan draai ik me altijd op mijn andere zij, dan is het even weer over, om vervolgens na een uurtje weer wakker te worden omdat het weer pijn doet! Dus dan maar weer draaien. Of even de benen strekken, even naar de wc. Ik slaap ook echt al weken niet lekker door dus. Soms wel 4x per nacht eruit, vaak draaien (en dus wakker)... Maarja, vriendlief gaat meestal al om half 6 uit bed, dus kan nu gelukkig wel lekker 'uitslapen' en lekker woelen in bed 's morgens! Sterkte allemaal dames, met de nacht'rust'!!!
Ik ken het probleem, jammer genoeg. Als ik niet teveel tv gehangen heb, raak ik de eerste keer redelijk in slaap. Maar helaas wordt ik een paar uur erna wakker om te gaan plassen. De 2de keer in slaap vallen is lastiger.. Wat wel helpt bij mij is als ik het bed voor mij alleen heb. Mijn vriend staat op rond half 6 en vanaf dan slaap ik goed. Dan kan ik me ook leggen hoe ik wil. Maar ik kan moeilijk mijn ventje uit bed gooien, he Al zeg ik hem dat wel voor de grap. En het veel water drinken helpt niet. Allé, bij mij toch niet. Ik drink zo een 2 liter per dag en heb nog steeds onrustige benen. Veel succes dames! En ik blijf lekker mee kijken voor goeie tips.
Ik heb inmiddels van de HA Magnesiumoxide-kauwtabletten gekregen. Die houden de ontlasting soepel (ook handig ivm aambeien die ik ook heb ) maar zouden ook kunnen helpen bij onrustige benen omdat dit soms veroorzaakt wordt door bijv magnesium-tekort. Ik las dat ze ook konden helpen bij maagzuur...Jeetje, dat ze dat niet aan elke zwangere voorschrijven Ik ben benieuwd!