Hallo Ik ben nou bijna 18 weken zwanger. Snachts word ik wakker van harde buiken ..mijn baarmoeder is dan echt een harde bal en op mijn rug liggen is gewoon niet prettig. Het voelt dat aan als een baksteen die op mijn buik ligt.. Ik merk ook dat dit gebeurd als ik moet plassen.. Overdag gebeurd dit ook meerdere malen. Ik voel mijn baarmoeder dan heel duidelijk zitten en het is een heel vervelend gevoel. Ik herkend dit niet van mijn vorige zwangerschap en de druk die ik voel als ik op mijn rug lig had ik pas aan het einde van mijn zwangerschap. Herkent iemand dit? En is dit wel normaal?? Of is het verstandig als ik de verloskundige bel hiervoor? gr. Jvd
Wel of niet normaal, wat maakt het uit. Je maakt je zorgen en dus bellen!! Kan ook een blaasontsteking zijn, die voelt anders aan als je zwanger bent en kan harde buiken veroorzaken. Dus even urine laten testen!
Ik zou ook even bellen. Schimmelinfectie geeft ook harde buiken. Ik had er een zonder dat ik het wist (dus geen branderig gevoel of jeuk). Tegen mij zeiden ze altijd beter een keer teveel bellen.