Hallo dames, Sinds gister heb ik pijn aan me enkels ze zijn heel dik en ben pas 16 weken Hou ik misschien vocht vast? en wat kan ik eraan doen? groetjes celia
Ja ik denk idd dat je vocht vast houd. Vaak kun je het herkennen als je er met een vinger op drukt dat er dan een putje even blijft staan. De een heeft er sneller last van dan de ander. Probeer zo veel mogelijk je benen hoog te leggen als je zit en slaapt. Goed blijven drinken is ook erg belangrijk. Evt een een warm / koud badje afwisselen.. Ik weet hoe het is.. ik heb het bij mijn oudste ook heeeeeel erg gehad... ik hoop dat deze tips helpen.
En verder --> bijna iedereen heeft het met deze hitte! Zelfs niet-zwangeren Je hebt het nu wel sneller hoor, maar als het straks weer een beetje minder heet is gaat het gewoon weer weg. Oh, en inderdaad genoeg drinken! Vocht vasthouden klinkt alsof je te veel drinkt, maar je lichaam heeft nu juist genoeg vocht nodig!
yep meid hoord erbij maar net wat er al gezegt word, ook niet zwangere hebben er sneller last van met dit weer.
Hier ook olifantenvoetjes hoor sinds gister... Zal idd een combi zijn van zwangerschap en de warmte. Ik probeer ook goed veel water te drinken en m'n voeten telkens hoger te leggen, maar echt helpen doet het niet. Bij mij doet het overigens totaal niet zeer.
Gisteren had ik het gevoel dat mijn voeten en onderbeen gingen ontploffen door de vocht. Minder zout eten en je benen hoog houden helpt wel.
heb advies van me vk gehad. drink nu elke dag brandnetel thee en zinkrautthee/ stachelhalmtee (weet ned naam niet) en werkt echt perfect het drijft allebei vocht af en heb er dus echt geen last meer van. terwijl ik een tijdje trug ook echt last ervan had met ook dikke en zere voeten. moet drie keer op een dag zon koppie drinkem aar doe het 2 keer anders blijf ik lopen snachts maar werkt dus echt super.
Brandnetel en bleekselderij werken sterk vochtafdrijvend. Daar kan je dus thee van zetten en lekker op knabbelen.