ik zit even met een dringende vraag en ik hoop dat jullie antwoord hebben: omdat mijn zoon van 3 weken overdag veel huilt, niet slaapt en heel vaak aan de borst wil hebben we vandaag geprobeerd of een fles kunstvoeding helpt. Hij heeft dus rond half 8 een fles gehad en slaapt nu al even, het lijkt dus te werken. Heel fijn maar wat ik doe ik nu met mijn borsten? Vol laten tot hij weer komt (kan heel snel zijn en wil dan niet leeg zijn, kan lang duren en dan sta ik op knappen..) of afkolven? En als kolven handig is, even kort of heel lang kolven? Hoop dat jullie een goed idee hebben, bedankt alvast!
Wil je bv blijven geven? Dan zou ik zeker gaan kolven, niet te lang, max tien minuten per borst (was het advies van mij lk). En dan is het beter om ook geen kv meer te geven, daardoor gaat je productie namelijk razendsnel achteruit. Je hebt kans als je kleine zich meld na het kolven dat er weinig uitkomt waardoor hij zich sneller weer zal melden, maar dat is ook nodig voor een goede productie.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik twijfel nog maar wil waarschijnlijk gaan afbouwen. Als ik nou niet kolf (en het te trekken is qua borsten) krijgt ie dan straks wel genoeg binnen? Is ook vervelend als hij na 2 uur weer komt nl (zijn al erg moe door de afgelopen dagen). Dan ga ik het wel proberen te rekken namelijk!
De eerste weken borstvoeding kunnen best pittig zijn, maar echt, het wordt makkelijker! Gewoon lekker aan toegeven en aanleggen. (als je door wilt gaan dan.) Ga slapen als je kindje ook slaapt en neem zoveel mogelijk rust, je bent in feite nog maar net bevallen hè? Misschien heeft je kindje er ook wel baat bij om lekker gedragen te worden? Zie www.babybij.nl voor ergonomische dragers zoals de bondolino.
Ik denk dat het belangrijkste is hoe jij je voelt. Als jij total loss bent heeft je kindje er ook niks aan en kun je er beter voor kiezen om te kolven en eventueel over te gaan op kv. maar als je er echt voor wilt gaan zou ik idd max 10 minuten per borst kolven. dan heb je ook een voorraad in de koelkast voor het geval dat jij in slaap bent gevallen, dan kan je man het in een flesje geven. Als je, zoals je beschrijft, niet zou kolven en wacht tot hij komt dan heb je wel kans dat het snel terugloopt. Zelf kolf ik al 5 weken en de productie is nog niet teruggelopen. (ons kindje was te zwak om aan de borst te drinken omdat hij te vroeg was geboren) Mocht het wel teruglopen dan kun je gaan clusterkolven om het weer op gang te krijgen. Je hoort ook wel eens dat ze hun kindje een flesje kv geven voor de nacht zodat het goed slaapt en de rest van de voedingen gewoon bv geven. succes ermee!