Hoi, Ik ben als het goed is bijna 7 weken zwanger. Over iets meer dan 2 weken mag ik voor het eerst naar de verloskundige. Soms ben ik erg blij en in de wolken, maar soms ben ik bang om te blij te zijn uit angst dat het misschien nog mis gaat. Ik ben iemand die bevestiging nodig heeft dat het goed zit. Ik ken namelijk iemand die bij 9 weken een miskraam kreeg. Is dit normaal? Hoe ga je hiermee om en blijf je positief. Hoe groot is de kans dat het mis gaat? zelf ben ik net 25 jaar. ik vind het wel jammer want misschien mis ik wel een heleboel leuke dingen door er niet van te genieten. groetjes
Hallo Kinniej, Wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt en nog niet echt van de zwangerschap kunt genieten. Natuurlijk is het normaal dat je hier nog onzeker over bent. Het is altijd spannend in het begin of het allemaal wel goed blijft gaan. 1 op de 10 krijgt een miskraam. Probeer je toch op het positieve te focussen en probeer afleiding te zoeken als je merkt dat je gaat piekeren. Spreek ook je onzekerheden uit naar bijvoorbeeld je partner. Ook dat kan er voor zorgen dat je je angsten wat meer kunt relativeren. Voor de rest is het natuurlijk helaas gewoon afwachten. Maar zoals eerder gezegd eindigt de zwangerschap bij 1 op de 10 in een miskraam. Dus gelukkig gaat het bij 9 op de 10 gewoon goed! Zeker gezien je leeftijd is jouw risico klein! Hopelijk stelt dit je een beetje gerust. Gebruik je foliumzuur? Groetjes Gea
Thnx voor je bemoedigende worden. Het verschilt bij mij per dag hoe ik me voel, blij en toch beetje angstig. Op de blije dagen kan ik het idd ook goed relativeren. Ik slik pillen van davitamon, mama compleet met o.a. foliumzuur.