Hallo iedereen, Momenteel ben ik 35w zwanger en sinds enkele weken/maanden heb ik al last van hogere bloeddrukken. Ik dacht dat dit kwam door de stress van het werk maar wegens dreigende vroeggeboorte ben ik nu thuisgezet sinds 2 weken. De stress is uiteraard veel beter en mijn bloeddruk was daardoor ook beter. Maar nu de laatste week is het heel lastig en ik hoop dat iemand hier iets van herkent. - Ik heb zeer veel last van jeuk, de hele dag door wel een beetje maar vooral naar de avond toe is het niet te houden en krab ik me helaas helemaal kapot... - Mijn bloeddruk schommelt heel erg, die kan op een gegeven moment 165/95 zijn en een half uur later 135/80 Vorige week was hij opeens in het midden van de nacht 174/105 (ik voelde me beroerd, erg gezwollen, ...) en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar enkele uren gemonitord maar uiteindelijk zakte de bloeddruk wel weer en ben ik naar huis gestuurd met medicatie. Ik neem nu Trandate (Labetalol) 2x per dag. Ze hebben me aangeraden om steeds mijn bloeddruk te controleren alvorens de medicatie te nemen, soms staat mijn bloeddruk wel gewoon laag gedurende de dag en dan sla ik een pilletje over. (is 2 keer gebeurd deze week) Ik kan het ook niet linken aan een inspanning ofzo, soms lig ik uren op de bank en dan blijkt mijn bloeddruk hoog te zijn. Soms is hij na een "inspanning" dan weer lager, soms hoger. Dit is bijvoorbeeld van gisteren/afgelopen nacht (normaal controleer ik zoveel niet, maar omdat hij zo hoog was uitzonderlijk wel) 18u. 135/82 21u 160/93 (dan mijn medicatie genomen) 22u30 144/91 23u30 165/98 01u30 161/86 6u. 151/82 - Ik hou sinds vorige week ook veel meer vocht vast opeens. Maar ook is dit het ergste in de nacht, overdag lijkt het weg te zakken. S'nachts kan ik geen vuist meer maken door de zwelling, mijn gezicht is dan ook dikker maar zodra ik opsta, gaat dit weg. Mijn vingers blijven dik maar worden dus overdag wel minder. - Bijna elk uur of uitzonderlijk om de 2u wordt ik wakker en moet ik naar het toilet om te plassen. Overdag moet ik helemaal zo vaak niet gaan. In het ziekenhuis is vorige week een bloedafname gebeurd en urinetest. Geen tekenen voor zwangerschapsvergiftiging of choleostase te zien. Ik heb thuis ook urinesticks en heb gelukkig nog steeds geen eiwitten in de urine. Ik heb uiteraard regelmatig contact met de gynaecoloog maar we worden er niet veel wijzer van. Ik vrees dat ze mij volgende week (dan 36w) zullen inleiden maar ik maak me wel ongerust ondertussen en hoop dat de baby niet veel hinder ervaart ondertussen.. Baby zit trouwens boven de groeicurves en mijn suikertest was ook negatief.