Vaak hoor je dat een tweede bevalling sneller gaat als een eerste bevalling. Maar is dat ook zo als je bij de eerste bent ingeleid en de tweede spontaan komt? Ik ben bij mijn dochter ingeleid bij 39.5 weken omdat het slecht met haar ging. Ik moest me om 7.00 melden in het ziekenhuis, tegen half 8 alles geïnstalleerd en vliezen gebroken en om 13.08 was ze geboren. Dus het heeft al met al een uur of 5/6 geduurd. Nu vroeg ik me dus af of een tweede bevalling (spontaan) weer zo snel zal gaan en of ik daar rekening mee zou moeten houden met bellen? Hoe ging dat bij jullie? Weet dat elke bevalling anders is maar ben wel benieuwd
Hier wel die ervaring ja. De eerste kwam overtijd met gebroken vliezen maar geen weeën. Met infuus geen vorderende ontsluiting dus toen uiteindelijk een keizersnee gekregen. Zoon kwam met 40 weken pressies spontaan, gebroken vliezen, snel weeën en binnen 5 uur was hij er.
Ik lees ook even mee... Met dl met 39.5 ingeleid ivm hoge bloeddruk. Hoopmdat t nu spontaan mag gebeuren...
Ik ben ook benieuwd. Hier ingeleid op 38.4 en van eerste wee (na breken vliezen) tot geboorte 3 uur. Zou het 'leuk' vinden om nu spontaan te bevallen, maar heel veel sneller hoeft het niet te gaan.
Ja en hoe de eerste duurde 47 uur vanaf het moment dat de weeën om de 3 min kwamen en een minuut aan hielden. Uit eindelijk infuus met opwekkers en 5 uur later geboren De tweede spontaan geen centje pijn en binnen een uur (20 min) na de eerste echte wee geboren
Bij mij zijn de eerste 2 ingeleid, en de 2 ging aanzienlijk sneller. (8 uur vs 1,5 uur). De derde is spontaan gekomen joepie! nou ja, na strippen, maar toch. Dat duurde 3 kwartier.. Dus ook de spontane was sneller dan de ingeleide bevallingen.
Vaak wel sneller dus! Ben benieuwd of het hier spontaan gaat gebeuren en ook hoe snel het dan zal gaan. Ik zal de vk iniedergeval op tijd bellen voor de zekerheid
Bij de eerste spontaan gebroken vliezen maar uit eindelijk toch ingeleid met wee opwekkers omdat de weeën niet op gang kwamen vanaf het breken van de vliezen duurde het 22 uur Het zelfde bij de tweede alleen dan 15 uur De derde werd ik ingeleid dmv de vliezen breken en kreeg ik meteen wee opwekkers dit duurde vanaf het breken van de vliezen tot de geboorte 7 uur De vierde had ik op zondag rugweeen en op maandag ochtend om 10.00 uur 3 cm ontsluiting, om 18.50 is hij geboren Als ik reken vanaf de 3 cm ontsluiting duurde mijn bevalling ( de enige die niet ingeleid is) bijna 9 uur,
Ik ben ook benieuwd. Bij de eerste met 39.3 scheur in vliezen. Ze hebben daarom mijn vliezen gebroken in t ziekenhuis. De bevalling kwam daarna meteen ol gang en na 7,5uur had k mijn kleintje vast. Nu zwanger van de tweede. Ik ben heel benieuwd of deze nu eerder gaat komen en sneller geboren gaat worden. Ik hoop hier natuurlijk op, maar ik vrees dat het tegenovergetelde gaat gebeuren omdat k dit echt wil 😔
Hier ingeleid met 40.4 en ongeveer in 8 uur bevallen. Ik heb zelf het gevoel dat het deze keer sneller gaat maar dat is eigenlijk ook mijn hoop gewoon
Ik ben ook bij de eerste ingeleid en de tweede 'zelf' bevallen (vk heeft alleen de vliezen gebroken om de bevalling op gang te helpen omdat ik anders weer ingeleid had moeten worden ivm hoge bloeddruk maar gelukkig niet nodig). Nou vind ik het lastig vergelijken, ik weet natuurlijk niet hoe lang mijn eerste bevalling geduurd zou hebben wanneer die spontaan was gegaan. Ik werd nu bij 37,5 week ingeleid en het was wel duidelijk dat het anders nog wel even had geduurd. Maar het ging ongeveer zo, eerste dag gel om ontsluiting te krijgen, na een dag 1 cm dus konden de vliezen gebroken worden. Maar ik mocht eerst een nacht goed slapen en volgende ochtend 8 uur vliezen breken en aan het infuus. 'S avonds om 7 uur is onze dochter geboren na bijna 2 uren persen, knip en vaccuumpomp. Ruggeprik vanaf een uur of 11 en 4 cm. Bij de tweede dus thuis de vliezen gebroken door de vk, dat was om 11 uur. Om half 12 de eerste wee, daarna weer rustig. Tegen 12-en ging het los, meteen weeen om de 2/3 minuten. Half 2 waren we in het ziekenhuis, iets voor 3-en was onze zoon geboren. Beetje sneller dus dan de eerste Ik had bij de tweede al het gevoel dat het snel zou kunnen gaan, als ik in bad zat had ik op het laatst ook echt het idee dat hij er zo uit zou kunnen zwemmen, waarschijnlijk drukte hij erg naar beneden ofzo. Maar in ieder geval, na een ingeleide bevalling kan een volgende bevalling dus best snel gaan!