Zere tanden na val

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RianneD, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties (3) is afgelopen dinsdag echt heel hard op zijn gezicht gevallen, met zijn volle gewicht voorover op de grond. Er zat allemaal bloed in zijn mond, logisch, en heb meteen gekeken of ik iets raars zag omdat hij zo onwijs tekeer ging. Niks gevonden. Nu loopt hij sinds die tijd een keer of 2 per dag te huilen na het eten van iets hards, bijvoorbeeld een taai snoepje, en maar te zeggen dat zijn voortanden zo'n pijn doen. Als ik vraag welke precies, zegt hij 'het spleetje' (tussen zijn voortanden dus). Moet ik hier wat mee? Vind het vreemd dat hij er maar soms last van heeft, of is het aanstelleritus omdat hij zich ineens herinnerd dat hij een paar dagen geleden erop gevallen is?

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hmmm lastig en vervelend. Mischien toch even laten checken bij de tandarts? Of nog even een paar dagen aa nkijken.. zo vol op je gezicht vallen dat doet ook zeer kan ik me voorstellen.
    Als de tandjes maar niet naar binnen zijn geschoven.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier met beide kids meegemaakt helaas..En het kan zeker nog een paar dagen, tot zelfs wel weken pijn doen als ze echt vol op hun tandjes gevallen zijn..Houd er ook rekening mee dat 1 of beide tandjes dood kunnen zijn na deze klapper. Milan heeft een iets verkleurde tand (zie je bijna niet) en Misha ook, maar bij haar zie je het iets duidelijker. Hij is een beetje blauwig, maar gelukkig niet heeeeeeel erg duidelijk. Ik heb advies gevraagd aan de tandarts, omdat ik gelezen had dat een dode tand eventueel een nadelig effect kon hebben op het blijvende gebit. Maar zolang de tand niet donkerder wordt, kan het geen kwaad....

Vertrouw je het niet, kun je altijd even je tandarts bellen. Al is het alleen voor info, ze kunnen aan de pijn etc. verder niets doen..

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ik zou ook zeker even de tandarts bellen. Misschien kan hij even een foto maken om te kijken wat er aan de hand is.

Een paar maanden geleden is mijn dochter ook vol op haar mond gevallen. Helaas is er toen een hoekje van haar voortand afgesprongen. Een goede vriendin werkt bij de tandarts, ik heb die gelijk gebeld en ik moest meteen langs komen omdat er een stukje tand af was. Ze hebben toen een foto gemaakt om te kijken of er een zenuw beschadigd was. Gelukkig was dit niet het geval.

Maar om even terug te komen op jouw vraag, ik zou echt de tandarts even bellen! Succes!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou even met de tandarts bellen, en er even naar laten kijken. kan idd de zenuw zijn van de tanden. zie je niks afwijkends verder? mijn zoon is laatst ook zo gevallen, die had een ingeslagen tand (tand terug in tandvlees geschoten) ben ook met hem naar de tandarts geweest toen. De tand is er inm. weer uit, uit het tandvlees, zit weer terug op zijn plaats dus, maar wat heeft hij daar een pijn aan gehad toen toen de tand weer terug door het tandvlees komen moest... wou niet eten en idd maar zeggen tandje auw. en idd hou er rekening mee dat de zenuw dood kan zijn, dan worden de tandjes grijs/zwart. die van mijn zoon is nog steeds wit, maar af en toe als het licht er op valt zie ik dat die lichtgrijs aan het worden is... gelukkig moet hij nog wisselen ;)

Deel Deze Pagina