Begin me toch wat zorgen te maken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NRR, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Hallo hallo lieve mensen,

Sinds zondag avond ben ik erg ziek geweest. Buikgriep, heel erg veel overgeven (geen vocht hield ik binnen, net als voedsel) en diarree. Pas sinds vanochtend houd ik weer wat water en thee binnen. Eten gaat echt heel erg moeizaam. Ook plas ik erg weinig, heeele kleine beetjes. Maar waar ik me echt een beetje zorgen over maak zijn de stekende krampen boven in mijn buik. Het voelt als maagpijn, dit heb ik ook sinds zondag, maar normaal gesproken ging ik dan gewoon vroeg naar bed met een kruik en was het in de ochtend weer zo goed als weg.

Nu blijft het aanhouden, hele dag en nacht door die krampen beetje boven in mijn buik/middenrif. En krijg er echt kippenvel van. De baby is wel erg druk sinds zondag, lekker aan het trappelen en doen. Maar heeft dit nog wel met een griepje te maken, of moet ik naar andere gevaren gaan kijken? Weet ook wel dat de vraag hier niet veel zin heeft, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee? Kruiken, verschillende soorten thee, hapjes droog brood, beetje kippenbouillon... Bijna alles al geprobeerd. :(

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Voor je kindje kan het geen kwaad, maar voor jezelf is het niet fijn. Als je wel vocht binnenhoudt en dus wel nog plast, kun je uitzieken maar zo niet, ga naar je huisarts. Aan die maagkramp kun je zelf niet zo veel doen. Sterkte!

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rennies willen nog wel eens helpen. En wit brood. En bananen. Daar leef ik op als ik last heb van mijn maag door buikgriep of een virus.
    Oh en cola! Klinkt gek maar de gewone cola helpt dus echt.

4. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor de reacties!

Ja een paar hapjes banaan vlogen er dus weer met een exorcist snelheid uit. Ben bang dat het dus inderdaad uitzitten wordt, maar dit doet zo'n pijn. Klap ook echt dubbel en zit naar adem te happen. En heb echt wel een hoge pijngrens haha. Ga straks wel wat cola proberen, ben benieuwd!

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Als je het echt niet vertrouwd de HA of VK bellen. Heb het rond hetzelfde termijn gehad met de zwangerschap van onze dochter. Uiteindelijk toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor controle. Hing tegen uitdroging aan.

Sterkte meid!

6. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk dat ik inderdaad morgen even de VK bel, moet toch nog een afspraak maken en dan bespreek ik het gelijk. Dank je wel! Hoop snel er van af te zijn.

7. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Zit het in de buurt van je maag?? Ik had ongeveer hetzelfde na mijn bevalling en het bleek een galstenen te zijn die aan de wandel was gegaan. Ik zou de huisarts even bellen, dan kunnen ze dat even nakijken.

Ik weet nog goed dat die pijn echt vreselijk was. Ik vond die pijn nog erger dan de bevalling :(

Rustig aan en veel sterkte.

8. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Sterkte, lijkt me heel vervelend;(

9. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Goh is het een mogelijkheid dat je een maagzweer hebt? Had ik een paar jaar terug, ben ik echt ernstig ziek van geweest! Had verschrikkelijk maagpijn en moest overgeven van de pijn, helaas door het vele overgeven ook nog eens een infectie aan de maagwand opgelopen. Laat het eens onderzoeken zou ik zeggen, de huisarts kan je dan maagbeschermers en pijnstillers voorschrijven. Verder zou zuivel kunnen helpen, als het dat tenminste is... Sterkte ermee!

10. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Ja het zit echt een stukje omhoog, recht boven mijn navel zeg maar. Het is opgeblazen en mijn hand daar neerleggen doet al erg zeer. Trekt soms ook door naar de zijkanten. Goed om te weten dan blijf ik er niet mee doorlopen. Maagpijn heeft bij mij eigenlijk nog nooit langer als een avond/nacht aangehouden, erg irritant.

11. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Dank je voor de reacties, ik wil nooit als een aansteller overkomen, en ben niet iemand die bij elk pijntje of dingetje gelijk in de stress schiet m.b.t. mijn zwangerschap. Maar ben nu toch blij dat ik dit topic heb geopend!

12. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Ik had vooral de pijn rond mijn maag en aan de rechterkant (rond de galblaas). Toch maar gauw even de huisarts bellen, want met zulke pijn lopen is niet goed voor jou en dan natuurlijk ook niet voor je kleintje. Beter wat vaker bellen dan te weinig.

Om een galstenen uit te sluiten maken ze meestal een echo. Dus dan weten ze het best snel.

Ik weet niet of je al iets van zuivel hebt geprobeerd. Dat werkt meestal tegen maagzuur etc.

13. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Ik laat mijn vriend iets van vla enzo meenemen, in de hoop dat het helpt. Ga maar weer alle registers open trekken haha.

14. Zhilla

Zhilla Actief lid

2 apr 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Hahaha idd!! En vla kan nooit kwaad :D

Hopelijk kom je de nacht een beetje door zonder pijn.

15. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Ik zou morgen gelijk bellen.. zelf had ik al eerder aan de bel getrokken. . Hopenlijk is het niks ernstigs

16. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Update;

Vanochtend contact gehad met vk (werd bezweet en paniekerig wakker), moest achter elkaar een glas leegdrinken en 2 paracetamol nemen, om te kijken hoe dat ging. Naderhand terug gebeld dat drinken dus meer krampen veroorzaakt en echt niet prettig is (lijkt wel alsof mijn lichaam zich er tegen verzet). Uiteindelijk dus naar het ziekenhuis. Baby doet het gelukkig goed, geen zwangerschapsvergiftiging of iets. Maar krampen zijn wel verontrustend. Ben naar huis gestuurd na een kleine controle (verliep achteraf gezien een beetje raar) Maar naderhand werd ik teruggebeld dat ik toch moet bellen zodra het erger werd. Ook was temperatuur vanmiddag verhoogd (37,7). Als ik vannacht en morgenochtend nog krampen heb moet ik weer terugbellen. Tot nu toe zijn ze nog niet weggeweest en even heftig. Dus durf te wedden dat ik morgenochtend weer bel, dan ook gelijk de huisarts wil echt wat tegen de pijn, ben er echt ff klaar mee! Wat is er nou toch aan de hand...

17. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Bah wat heftig. Hopelijk kan de HA je morgen helpen en is de pijn snel weg. Sterkte en beterschap!

18. violetta

violetta Niet meer actief

Hopelijk voel je je al wat beter nu? Beetje kunnen slapen? En nog war binnen gehouden aan vocht/ voedsel?
    Beterschap

19. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    Vanmorgen moest ik toch weer naar de vk komen. Inwendig onderzoek gehad, gelukkig alles nog potje dicht. Ook baby is zeer relaxt onder al dat gedoe haha, heerlijk kind. Krampen helaas niet weg, en toch een beetje uitgedroogd. Verder wel echt misselijk en helaas weer diarree. Dus er wordt nu thuis de hele tijd naar me geblaft dat ik een slokje moet drinken haha. En verder rusten en lekker naar bed. Telefoon in de buurt houden en moest luisteren naar mijn gevoel. Ben heel blij dat het zo serieus wordt genomen!

Deel Deze Pagina