zere tepels bij het kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door taliaa, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.217
    113
    Brabant
    Hoi ilse,
    wat fijn dat je dit wilt doen!
    Ook ik heb een vraagje. Omdat mn dochtertje niet aan de borst wilde/ kon, kolf ik vanaf de 4e dag. Ik heb genoeg productie, hoewel rechts veel meer en makkelijker. Ik kolf bij elke voeding, behalve in de nacht en kolf beide borsten tegelijk. Nu heb ik sinds een paar dagen dat mn tepels écht pijn doen.. Ik kolf ong 10-15 min en op het laatst is de pijn vaak wel weg. Heb de kolf al minder hard staan, laat mn tepels steeds goed drogen, gebruik zoogkompressen. verder weet ik het ook niet, heb jij nog tips? want zo wordt het kolven wel erg vervelend..

Bedankt en groetjes,
    Taliaa

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    kijk eerst goed naar de maat van de tuit om het zo maar gte zeggen van het kolfstuk

verder: langzaam kracht opvoeren tot het niet meer lekker voelt en dan 2 standjes terug

mag ik vragen welke kolf je gebruikt?

je kunt ook tussenddoor stoppen en evt. de borst licht masseren om de druk even te spreiden.

heb je last van ingetrokken tepels?

ik hoor het graag
    heidi margit

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.217
    113
    Brabant
    ik heb maat M en de kraamjuf vond dat de juiste.
    Ik gebruik de Medela pump instyle advanced, volgens mij. Dat gele ding in zo;n zwarte rugzak..:)
    Ik heb wel last van vlakke tepels, daarom wilde ze ook niet aan de borst. maar dat is niet hetzelfde als ingetrokken tepels toch?

Ik zal de tips even gaan uitproberen!

Groetjes en bedankt!
    Taliaa

ps sorry dat ik opende met Ilse! zag alleen haar naam even staan:)

Deel Deze Pagina