Afgelopen dinsdag waren we bij de VK. Alles goed en de baby lag met het hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald. Hoeft ook nog niet echt. Maar donderdagavond lagen we net in bed en kreeg me toch kramp in mijn buik. Mijn buik was ook helemaal hard. Daarna ging het weg en 10 minuten daarna kwam het weer terug. Bleek ik ook nog last te hebben van m'n darmen als je begrijpt wat ik bedoel.... Gelukkig was de pijn daarna over en zijn we gaan slapen. Vrijdag ging alles goed alleen heb van verschillende mensen gehoord: Wat zit je buik laag. Is ie al ingedaald? Kan dit al met 33 weken? Mijn 1e daalde pas in tijdens de bevalling (met 42 weken en 2 dagen!). Ik heb ook sinds een paar dagen dat ik heel vaak naar de wc moet om te plassen maar uiteindelijk komt er dan maar heel weinig. Zou ie dan toch al zijn ingedaald? Gr Otje
hallo, bij mij begon het indalen ook al rond die tijd (33 of 34 weken) volgens mij is dat volkomen normaal en dat je zo vaak naar de wc moet komt omdat je kindje dan op de blaas ligt of het kan natuurlijk ook zo zijn (dat heb ik nu) dat je een blaasontsteking hebt dat kan je zien aan de urine of die troebel is of je pijn heb bij plassen ik heb namelijk ook heel erg veel krampen gehad in mijn zij dat straalde uit naar mijn rug dat waren uiteindelijk mijn nieren. Ik zou toch voor de zekerheid je urine na laten kijken. succes ermee!
mijn kindje daalde rond de 32 weken in en die harde buik kunnen toch ook voorweeën zijn geweest dat gebeurt toch vaker rond die periode
Jennie en Lykel: Bedankt voor de reactie! Mijn urine is afgelopen dinsdag nog getest bij de VK en die was goed dus ik ga er vanuit dat ik geen blaasontsteking heb... Gr Otje
Die kleine van mij is ook al een stuk ingedaald. Ik had echt een paar dagen onwijze last van ongesteldheidskrampen en onderin me rug pijn en een druk op me schaambot. Af en toe heb ik nog steeds die pijn,en ik heb ook veel last van me darmen de laatste tijd maar dat is hele andere pijn.
Als je buik laag hangt, zegt niks over het indalen vertelde mijn verloskundige. Dat heeft te maken met je buikspieren die het niet meer trekken. Lotte was tijdens de weeen nog niet ingedaald. Pas bij 8 cm ontsluiting.
Ik had precies hetzelfde als ES1981. Bij mij daalde ze ook pas in bij ongeveer 8 cm ontsluiting. Zelfs niet toen mijn vliezen braken. En mijn buik was de laatste weken toch wel lager gaan zitten....
Hoi Otje, bij mij is de 1e ook pas ingedaald tijdens de bevalling. De tweede is met 35 weken ingedaald en de "klachten"die jij omschrijft had ik ook en bleek dus bij de vk dat hij ingedaald was dus het zou best kunnen dat die van jou nu ook ingedaald is. En die kleine beetje plassen en heel vaak dat had ik ook. Silly
Otje, Mijn kleine is zowel de eerste als de tweede keer ingedaald rond 29 week. Bij mijn zoon vijf jaar geleden beviel ik met 34 weken, nu ben ik voorbij de 37 weken en ben ik nog niet bevallen. Dus het kan zeker met 33 weken ook al. Groetjes Mirjam