Hallo Ilse, Mijn dochtertje is nu 6 weken. Hoe lang mag zij maximaal zonder borstvoeding 's nachts? Ik las in een eerder antwoord van jou dat het tot 6 weken max 6 uur mag zijn, maar ik ga nu de 6 weken voorbij vandaar mijn vraag. Laatst kwam ze namelijk pas 7,5 uur na haar laatste voeding en ik vond dit wel erg lang (maar ook lekker, want ik kon eindelijk even doorslapen ). Groeten Mamason
Hallo Mamason, Ja, die grens van 6 weken maakt het best lastig. want inderdaad, wat doe je als je net geen 6 weken meer bent.... Er spelen verschillende factoren mee. Wanneer de voedingen goed verlopen, Kim goed aankomt, zelf wakker wordt voor haar voedingen, goed plast en poept, lekker slaapt en vrolijk en alert is als ze wakker is, dan is het geen probleem wanneer ze een keer 7,5 of zelf de hele nacht doorslaapt. Het wordt een ander verhaal wanneer de voedingen nog steeds rommelen, ze niet in gewicht aankomt, etc. Ik zou zeggen, wanneer alles goed gaat, geniet lekker van die extra uurtjes! Daar knap je zelf zo ontzettend van op! Slaap lekker! Ilse