Zusjes snel / gemakkelijk zwanger, maar jij niet..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Be Happy, Feb 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb twee jongere zusjes. De een heeft al 2 kids en de ander is in mei uitgerekend van haar eerste kindje. Ze zijn allebei vrij snel / gemakkelijk zwanger geworden.

Alleen bij mij wil het maar niet lukken.

Ik voel me nu een beetje een soort van buitenbeentje. Zij zijn straks allebei moeder, zitten dan op een ander niveau naar mijn idee. Ik kan straks niet meer meepraten. Dat kan ik nu al niet over de zwangerschap, omdat ik dat immers nog niet heb meegemaakt.

Mijn ene zusje heeft mijn andere zusje ook bij de bevalling gevraagd. Een hele eer natuurlijk. Mijn andere zusje heeft immers ervaring met bevallingen en kan mijn andere zusje daarin tot steun zijn. Ik niet.

Zij hebben nu een band met elkaar waar ik naar mijn idee niet meer bij hoor. Zij zitten allebei in een andere levensfase dan ik.

Zijn er hier nog meer mensen van wie de zusje(s) snel zwanger waren, maar bij wie het zelf nog niet wil lukken? Hoe gaan jullie hiermee om? Ik voel me soms namelijk af en toe alleen en eenzaam als ik op familiebezoek ben waar mijn beide zusjes zijn. Zij hebben het over de kinderen, het ouderschap en zwangerschap. Iets waar ik niet over kan meepraten....

2. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

Oct 17, 2008
    2,780
    0
    0
    hey hi...

tis niet helemaal hetzelfde, maar mijn schoonzusje heeft ook nog geen kiddies.. bij ons lukt t heel makkelijk.. ook haar andere broer heeft een zoon (door de pil) en haar oudere zus met een tikkende klok was ook binnen een half jaar zwanger..

het doet haar ook veel verdriet, maar ze blijft enthausiast...snap je verdriet wel hoor...

dikke knuffel.. hoop dat t snel raak is...kuzz

3. Hopefor2009

Feb 10, 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Wat vervelend voor je zeg! Ik neem aan dat ze toch ook wel rekening houden met jouw gevoelens als jullie bij elkaar zijn, of niet? Ik kan me goed wel goed voorstellen dat je je er buiten voelt staan. Het is heel lastig als andere in je heel directe omgeving er midden inzitten en jij ook die diepe wens hebt, maar nog moeten wachten tot ie vervuld wordt. Ik hoop voor je dat het snel raak is!

4. mariska14

mariska14 Actief lid

Jun 5, 2008
    165
    0
    0
    Hoi,

Mijn jongere zus heeft ook eerder een kindje dan ik. Toen ze vertelde dat ze zwanger was, sloeg ik bijna achterover. Ik ben al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Ben eerder tante dan moeder. Ben wel heel erg dol op mijn nichtje, ze is nu 4 maanden. Maar wil het toch heel graag zelf ervaren om moeder te zijn. Heb nu volgende maand een afspraak bij gynaecoloog. Hopelijk lukt het wel op deze manier. Want heb er alles voor over om moeder te worden.
    Veel succes verder.

groetjes Mariska

5. door83

door83 Lid

Jan 30, 2009
    44
    0
    0
    hallo,

mijn tweelingzusje is 1x pil vergeten en ZWANGER! Ben ook ontzettend dol op mn nichtje, maar denk wel eens dat zij alle eitjes van mij heeft, ben zelf vanaf vorig jaar eind april bezig en tot op heden nog niet zwanger! ik herken wat je voelt!

succes

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik ben blij dat ik geen zusje hebt of een jongere schoonzus.. Ik kan jou gevoel mij heel goed voorstellen. Vooral omdat het bij ons ook niet lukt (heb geen eisprong). Ik zie dat je dinsdag naar de gyn gaat, veel succes. Hopelijk mag het bij jullie ook snel raak zijn en mag je ook gaan genieten.

7. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Mijn zusje 3 jaar jonger binnen 2 maanden zwanger, ik al 1,5 jaar bezig :(

8. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb het net andersom, althans, ik ben nog niet zwanger.... Maar mijn zus kan geen kinderen krijgen door een ontsteking/verkleving van haar eierstokken. Nu heeft ze inmiddels een prachtig manneke geadopteerd en twee pleegkindjes, maar ik maak mij wel zorgen hoe ik het haar moet gaan vertellen. Ze voelt zich altijd al wat achtergesteld, zeker op mij omdat ik de jongste ben van ons thuis, dus ook het meest verwend (is misschien ook wel zo). Verder hebben we wel een goede band en kunnen we uren over van alles praten.

Ze is vast heel blij voor me, maar wil het wel tactvol bij haar brengen. Hebben jullie vast tips voor me?

9. ssilke

ssilke Lid

Feb 3, 2009
    52
    0
    0
    thorn
    Mijn nichtje vertelde 2jaar trug dat ze al een hele tijd bezig waren om zwanger te raken toen haar schoonzusje het hoorde is die meteen gestopt met de pil en die was binnen 3mnd zwanger en me nichtje die is nu nog bezig

10. Iza88

Iza88 Lid

Feb 3, 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    Zucht inderdaad ja! Hier om me heen tot nu alleen nog maar voorbeelden van mensen die in de 1e ronde zwanger zijn geraakt. Zus, vriendinnen,ex-vrouw, kennissen....om gek van te worden. Het opvallendste hieraan is dat degene die in de 1e ronde gelijk zwanger raakte, er niet eens zo veel mee bezig waren maar zoiets hadden: oke als het komt dan is het prima, we gaan het proberen...

misschien wat meer geduld hebben en er iets minder mee bezig zijn?

11. ssilke

ssilke Lid

Feb 3, 2009
    52
    0
    0
    thorn
    @iza88

Daar heb je idd gelijk in
    Ikzelf wordt al gek als ik 1dag overtijd ben haha
    dan zit ik echt zo van ben ik nu zwanger of niej
    helemaal stijf van de zenuwen om gek van te worden..

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik hoorde een tijd geleden op het werk ook een meisje die had een buisje in haar arm om niet zwanger te worden en dat moest vernieuwd worden.
    Ze had gehoord van onze problemen.
    Toen zegt ze ja maar mijn familie is heel vruchtbaar dus dat kan bij mij niet:S
    uhm hallo als eentje vruchtbaar was dan waren het wel mijn schoonouders.
    Maar helaas is dit niet voor mijn man weggelegd.
    Mensen kunnen zo dom reageren.

13. Iza88

Iza88 Lid

Feb 3, 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    Heb ik ook hoor, morgen is mijn NOD-dag maar zit nu al te stressen als ik een soort druk in mn onderbuik voel...wordt ik nou ongesteld ofniet? Om gek van te worden ;)

14. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

BE HAPPY: Ik herken het heel goed. Helaas...
    Mn zusje (2 jaar jonger) gaat binnen nu 4 weken bevallen.
    Ze was de 2e ronde zwanger. Alles gaat volgens het boekje.

Ik was ook de 2e ronde zwanger, ongeveer gelijk met haar uitgeteld. Alleen ik had een missed abortion.
    Daarna was ik de 3e ronde zwanger.
    Ook net geeindigd, weer missed abortion..

Het is bij mij ook niet alleen mn zusje. Maar ook 3 vriendinnen.
    Met 1 van hen was ik gelijk uitgeteld de 1e keer en met 2 van hen was ik deze keer tegelijk uitgeteld geweest.

Ze voelen zich allemaal bezwaard en schuldig naar ons toe.
    Stom eigenlijk, zij hebben geluk en dat moeten ze zich goed beseffen.. Maar schuld hebben ze natuurlijk niet!
    Het is gewoon heel oneerlijk verdeeld...
    Zij doen gelukkig alle 4 hun best voor mij. Merk dat ze rekening met me houden..
    Maar ja, het is allemaal zoooo confronterend!

Voor jou kan ik het me helemaal voorstellen..
    Zij samen bij een bevalling. En jij...
    Alleen aan de zijlijn, alsof je er niet bij bent...
    Meid, het is echt klote en ik wens je heel veel sterkte!
    En hoop blijven houden!

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Mijn moeder en zusje zijn enorm vruchtbaar.
    Je hoeft maar te wijzen en ze zijn zwanger bij wijze van spreken.
    En hier wil het niet lukken!
    Nu ligt dat niet aan mij, maar geloof me, daar wordt het oneerlijke gevoel niet minder van.

Je kan helaas niks anders doen dan het accepteren.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Het is niet alleen voor ons (mijn vriend en ik) moeilijk, maar ook voor mijn ouders. Ik kreeg laatst een hele lieve mail van mijn moeder. Mijn ouders zeggen steeds tegen ons "dat het vanzelf wel komt, dat ik me niet druk moet maken, dat het wel goed komt".

Maar in dat mailtje heeft ze aangegeven dat zij zich ook wel degelijk zorgen maken. En dat het hun ook heel erg dwars zit. Ze vinden het ook erg moeilijk om blij te zijn voor hun ene zwangere dochter, terwijl hun andere dochter moeite heeft met zwanger worden. Ook zij bidden dat wij kinderen mogen krijgen. Ik was helemaal ontroerd door dat mailtje.

Er zijn namelijk zoveel mensen die zeggen "dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn". Hoe kun je er nu niet "veel mee bezig zijn" als je overal wordt geconfronteerd met kinderen en zwangerschappen? En als je eenmaal in de MMM zit, dan ben je er ook dagelijks (noodgedwongen) mee bezig.

Mijn zusjes weten volgens mij ook niet goed hoe ze ermee om moeten gaan, met onze onvervulde kinderwens. Volgens mij hebben zij wel zoiets van "ach, het komt vanzelf wel". Door het moederschap trekken zij veel meer naar elkaar toe. En voel ik me een beetje een buitenstaander.

17. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    het loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan meis,
    bij ons hebben we geen kans en toch is er altijd een beetje hoop binnenin dat je denkt misschien?
    wel lief dat mailtje van je moeder.
    ik hoop dat je morgen wat duidelijkheid misschien krijgt bij de gyn
    liefs lana

18. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    hallo,

Ik snap je probleem en begrijp het heel goed.
    Bij mij zo'n dergelijke situatie. Ik ben nu ook meer dan ee jaar bezig en wel drie keer zwanger geweest, maa het mag niet blijven zitten. Mijn collega's bijna allemaal zwanger. Zo vreselijk. En ook steeds op kraambezoek. maar ja probeer blij voor hun te zijn en hoop binnenkort weer twee strepen te zien en te houden.

Sterkte met jullie kinderwens. Ik hoop dat hij voor jullie snel vervuld mag worden.

Groetjes gaby

19. tom78

tom78 Fanatiek lid

Nov 30, 2007
    3,176
    0
    0
    Het lijkt mij verschrikkelijk.
    Wat je doormaakt.
    Mischien een hart onder de riem? Ik was bij de eerste twee door de pil heen zwanger geworden en met de derde zijn we bijna twee jaar bezig geweest.
    Ik wil dus alleen maar zeggen dat het bij je zusjes mischien nu makkelijk lijkt te gaan maar bij de volgende toch weer anders kan zijn!
    Heel veel sterkte meis!

20. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Het is erg vervelend! dat zelfde heb ik ook. en vooral je nu zwanger probeert te raken let je er heel erg op.
    Mijn moeder heeft 4 kinderen en alle kinderen in 1 keer raak. mijn zus heeft er 2 de een was in 1 keer en de ander in 2 keer.
    Mijn oma's waren ook zo snel.

Toen wij besloten om zwanger te worden dacht ik echt van noh dat doen we toch even.
    Maar nu zijn we 4 maand veder en het is nog maar 4 maand. maar toch maakt het je bang.
    Mijn zus en ouders weten dat we bezig zijn. en vorige week zei mijn zus noh jullie doen er wel langer over dan ons. Toen zei mijn vriend voor de gein ja wij genieten er tenminste van.

Mischien zijn we er te veel mee bezig ik weet het niet.
    sinds dat we bezig zijn met zwanger worden is mijn cyclus ook totaal veranderd heb al 2 jaar 28 dagen zonder de pil. en nu 2 keer 35 dagen en vorige maand weer 28.

Hopelijk worden jullie allemaal gauw zwanger!

Share This Page