ervaringen zwangerschap en bloedverlies/menstruatie..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pam, 14 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Hoi meiden!

Sinds 3 weken heb ik echte zwangerschapskwaaltjes, maar vorig weekend werd ik ongesteld. Dit keer was het minder heftig dan normaal, in totaal heeft het 4 dagen geduurd (normaal 7 dagen) en op de laatste 2 dagen kwam er alleen donkere rommel uit..

Mijn klachten zijn, bekkenpijn, duizelig, moe, gevoelige en gespannen borsten en veel buikpijn, ik kan zelfs niet meer op mijn buik slapen en als ik op mijn zij ga liggen dan doet het in de onderbuik weer pijn. en daar komt nog bij dat mijn buik flink groeit. Ik heb normaal maat 36 dus dan kunnen jullie je wel voorstellen denk ik dat je dan geen ronde en duidelijk zichtbare buik hebt..

Vandaag heb ik dus een bezoekje aan de huisarts gebracht.
    Toen ik uitgepraat was contstateerde hij meteen dat ik 0% kans heb op een zwangerschap, omdat ik vorige weekend nog een bloeding heb gehad.
    Ik heb woensdag voor het laatst getest en die was ook negatief. dus het kan absoluut niet volgens hem.

Maar waar komen al die klachten dan vandaan, waarom onderzoekt hij me niet, je kunt toch niet op wat tekst afgaan of iemand wel of niet zwanger is?

Ik heb al 1 dochter die is 11 maanden terug geboren dus ik weet echt wel hoe het voeld om zwanger te zijn, bij haar heb ik 4 maanden erover gedaan en als dan de menstruatie was geweest wist ik gewoon dat we weer opnieuw moesten gaan klussen, maar dit keer is het gewoon anders.

Ik wil graag weten of hier meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben, ik weet niet meer wat ik moet doen, ik zit al 3 weken in onzekerheid en de huisarts wil gewoon niet helpen, ook geen bloedtest.

Liefs Pam

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ik wil niet grof zijn maar kan het niet zijn dat je dan een miskraam ofzo heb gehad? Hoe lang was je volgens jou dan zwanger?

3. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ja ik heb daar zelf ook aan zitten denken maar de symptonen zijn er nog steeds.
    We zijn nog niet bezig om te klussen voor een tweede kindje..
    Mijn dochter is nu 11 maanden en ik heb 7 maanden borstvoeding gegeven toen ben ik overgegaan op de pil, omdat ik 7 maanden lang bloedingen heb gehad. Dat was de enisgte optie nog zodat er weer regelmaat in zou komen. Ik kon er niet echt aan wennen dat ik de pil weer elke dag moest slikken dus ben het meerdere malen de afgelopen maanden vergeten te slikken.
    Maar sinds een week of 3 heb ik het vermoeden dat ik zwanger ben, toen zijn de klachten begonnen. Dus minimaal 3 weken.

Alweer een lang verhaal geworden.. :oops:

Liefs pam

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Volgens mij kan je dan evengoed nog symptomen hebben van een zwangerschap. Maar aan de andere kant lijkt t mij logisch dat je dan een zwaardere bloeding zou moeten hebben gehad. Als ik jou was zou ik nog een test doen en als deze weer nega uitslaat kan je er wel van uit gaan dat het misgegaan is. Wat ik niet hoop voor je!!!

5. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik zit te denken om morgen weer een test te doen..
    ik had gehoopt dat mijn huisarts vandaag een test of bloedtest had gedaan maar dat zat er dus niet in...

Bah ik word er zo onzeker van, je zwanger voelen maar het kan gewoon niet bevestigt worden, mijn gevoel zegt ja.. maar de test wijst uit op een nee..

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: idd balen ja! Ik zal duimen voor je hoor morgenochtend! Laat t wel zo snel mogelijk weten dan? ben schieuwnierig ;)

7. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Thanx, ik laat het zeker weten.
    En jij van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ;)

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Thanxxx, ga nu lekker slapen. Welterusten!

9. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Jah, ik duik er ook in haha.. Man man heeft de lampen al uit gedaan :oops:
    Slaap lekker!

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( En Pam, al wat wijzer geworden?

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey pam ik wil je niet onnodig ongerust maken hoor maar ik zou bij de huisarts gewoon om een doorverwijzing naar de gyn vragen. DIe kan je dan duidelijkheid geven.

Ik heb vorig jaar oktober ongeveer hetzelfde gehad, gewoon ongesteld alleen onwijze krampen, wat bleek ik had op elke eierstok een cyste zitten. En veel vrouwen krijgen tijdens een zwangerschap systes. Bij mij zijn de cystes afgelopen maart spontaan geknapt wat weer voor een extreme bloeding zorgde.
    In mei moest ik nog een keer naar de gyn om te checken of het schoonw as, en ja hoor alles was weg. Ook geen wekenlange buikpijn meer.

Als je huisarts je niet wil doorsturen zou ik een andre huisarts eisen. Ik zeg dus niet dat je cystes hebt, maar een zwangerschap is niet het enige wat buikpijn kan veroorzaken.

sterkte ermee meis!

12. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Nee de test was weer negatief.. Ik snap er niks meer van...

Hoi Angel eyes.

Ik heb zelf 2,5 jaar terug een cyste aan de eierstok gehad, ik heb toen 5 weken lang met buikpijn rond gelopen en mijn huisarts (dat was mijn vorige arts..) nam de klachten toen niet serieus, totdat ik bij de huisartsenpost terecht kwam, ik kon toen meteen in het ziekenhuis blijven en heb de volgende ochtend een operatie gehad. Ik heb hier ook nog aan zitten denken maar de pijn was toen anders dan wat ik nu ervaar..

De huisarts neemt het niet serieus allemaal, ik heb trouwens sinds kort al een nieuwe omdat we verhuist zijn vorige jaar... Ik dacht dat dit een goede arts was, maar heb nu wel ervaren dat het tegenwoordig moeilijk is om een arts te vinden die je klachten serieus neemt.

Ik kijk het nog ff aan en anders ga ik gewoon naar de huisartsenpost dan moet een andere arts mij maar nakijken.

Liefs pam

13. Angel Eyes

Nou meid veel sterkte ermee. Ik hoop dat je snel een arts hebt die jou serieus neemt. AL doet ie het alleen maar om jouw onzekerheid weg te halen.

liefs
    ANgela

14. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Dat is erg he. Ik heb precies hetzelfde. Ikzelf heb gewoon het gevoel dat ik zwanger ben, de test wijst uit van niet. Ik moet morgen waarschijnlijk naar de dokter. Ik hoop dat zij me wel serieus neemt.

15. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ben je naar de huisarts geweest Sanex??

Ik had gister avond hele erge buikpijn en in mijn onderrug, ik kon niet meer liggen van de pijn. Mijn vriend heeft toen de huisartsenpost gebeld maar die zeiden, ff paracetamolletje, we faxen het wel door naar je huisarts... Gelukkig ben ik de nacht door gekomen.
    Vanmorgen mijn huisarts gebeld en ik kan pas om 3 uur terecht!!
    ik heb er echt helemaal genoeg van nu :(

16. bambie28

bambie28 Lid

8 aug 2006
    68
    0
    0
    Ik vraag me wel eens af waarom ze een huisartsenpost
    hebben opgericht.
    Heb al van verschillende gehoord dat als je ze belt,
    zeggen ze neem maar een paracetamol.
    Je belt toch zeker niet voor niks??

En vanmiddag gewoon door zeuren tegen je huisarts, laat hem je maar
    doorsturen.
    Laat je niet afschepen meid!
    Succes

17. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Ik ben naar de huisarts geweest. En volgens hem was er totaal niks aand e hand. Maar ik heb door hem wel meer en hevigere buikkrampen, omdat hij zo hard in mijn buik heeft staan duwen. :(
    Stel dat ik zwanger zou zijn, zou dat dan misschien kwaad kunnen dat hij zo hard in mijn buik heeft staan duwen? :$

Pam.. Succes bij de dokter!

18. Angel Eyes

Pam, inderdaad goed doorzeuren bij de huisarts, desnoods zeg je dat je niet weggaat voordat je een verwijzing hebt. Het kost hem niks en hij heeft niks te verliezen. ja een patient als hij je niet doorstuurt, daar zijn Huisartsen toch GVD voor. ik kan me daar zo kwaad om maken af en toe.

Sanex, in principe kan je heel veel hebben hoor als je zwanger bent. een baarmoeder is een mooie bescherming. Als jij nu zwanger bent is het een paar milimeter groot en dat wordt goed beschermt door het slijmvlies en de baarmoeder. maak je niet al teveel ongerust meid.

sterkte allebei!! ennuh laat je niet afschepen, een lichaam moet je nog je hele leven mee.

liefs
    Ang

19. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Nou, het was wer een groot feest...

Hij heeft mijn buik gevoeld, oejj wat deet dat zeer zeg! en besloot toen om een inwendig onderzoek te gaan doen, ik heb toen meteen even erbij vermeld dat ik in het verleden een cyste heb gehad, dat was goed om te weten zei hij...

De baarmoeder was niet groter geworden dus hij wist nog steeds zeker dat het geen zwangerschap is. Daarna heeft hij van binnen nog zitten drukken in de onderbuik, wat ontzettent pijn deet.

En ja, dan denk je dat ze wat eraan gaan doen en dan krijg ik als antwoord..
    Veel water drinken, minstens 2 liter per dag en kijk dan maar hoe het volgende week gaat...

Wat heeft dat met mijn onderbuik te maken en alle klachten eromheen??

En ik vroeg of als ik vanavond weer zo'n erge pijn kreeg dat ik dan weer gewoon kon bellen, zegt hij, nee neem maar een paracetamol dan..

Dus ik moet maar gewoon 24 uur per dag aan de paracetamols en maar afwachten of de klachten vanzelf weer een keer overgaan.. Ik trek dit echt niet meer.. Ik heb een hoge pijngrens, zelfs met de bevalling van mijn dochter heb ik geen ene kick gegeven... Ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.

Morgenvroeg moest ik voor de zekerheid nog maar ff urine brengen...
    dat was het dus.. Nog geen ene steek verder...

20. bambie28

bambie28 Lid

8 aug 2006
    68
    0
    0
    dat is balen zeg...
    Wat moet je met zo`n huisarts.
    Nou meid, dan wens ik je toch veel sterkte met wachten,
    zit kennelijk niks anders op.( volgens je ha dan).

sterkte en schrijf het maar lekker van je af

Deel Deze Pagina