Hallo allemaal, Wij gaan voor ons eerste kindje! Nu heb ik deze vraag op google opgezocht en krijg verschillende antwoorden. Wij gaan volgende maand naar Amerika (oa naar Disney World). Nou zou het theoretisch zo kunnen zijn dat ik op onze reis zwanger wordt. Hier zouden wij dan twee weken na de eventuele bevruchting zijn. Kan het kwaad dat ik dus redelijk veel dagen in attracties ga. Niet in de wilde achtbanen die over de kop gaan, maar wel in waterbanen en snelle dingen. Mocht ik dan zwanger zijn, zou dit dan kwaad kunnen? Wat raden jullie aan? Een maandje overslaan?
Eerlijk is eerlijk, vele vrouwen weten niet eens dat ze dan zwanger zijn en doen meerdere dingen die niet goed zouden zijn. Ik denk dan ook niet dat het kwaad kan als je zoooo kort zwanger bent om dan in een achtbaan oid te gaan. Het is nog zooooooooo klein en in ontwikkeling om iets te gaan worden. Vaak mag je er ook niet in omdat het bedrijf zichzelf natuurlijk in wilt dekken (de Amerikaanse sigarettenfabrikant aanklagen taferelen). Ik denk echt niet dat het kwaad kan en zou gewoon lekker doorgaan met proberen.
Ik denk ook dat dat nog geen kwaad kan eerlijk gezegt. Idd pas na de positieve test laten mensen dingen staan.
De kans dat je zwanger raakt is om te beginnen al niet heel groot. Stel je voor dat jij je van alles ontzegt en het blijkt later dat je toch niet zwanger was. Zou je dan balen? Stel je bent dan wel zwanger. Een vroege mk kan altijd gebeuren en heeft er meestal mee te maken dat er bij de bevruchting al iets niet goed zat. Het heeft maar heel zelden iets te maken met het leefgedrag van de mama. Stel je gaat wel overal in en je zou later een vmk krijgen. Kun jij dan tegen jezelf zeggen dat dit hoe dan ook was gebeurd - ook als je niet in die attracties was gegaan? Persoonlijk denk ik dat het geen enkele kwaad kan. Maar ik denk dat je beter kunt nadenken over de vragen hierboven. Jij kent jezelf namelijk het best. Als je het niet erg zou vinden om wat dingen te missen (misschien voor niks) maar je zou je vreselijk schuldig voelen bij een mk als je wel gewoon alles had gedaan; dan zou ik het toch maar niet doen. Als je het jammer zou vinden om iets te missen en realistisch genoeg bent om te weten dat een eventuele mk niet jouw schuld is; dan zou ik mezelf niks ontzeggen. Hoe dan ook; goede reis gewenst!
ik zou daar idd ook geen rekening meehouden. Eigenlijk zijn die dingen ook voor vrouwen die al een tijd zwanger zijn en een dikke buik hebben, omdat die stangen dan in de buik drukken en dat is niet goed. Het enige waar ik tijdens het zwanger worden rekening mee heb gehouden was alcohol drinken, dat deed ik toen al niet.
Ik zou ook gaan.. Vrouwen doen wel gekkere dingen dan een achtbaan tijdens de eerste weken, als ze het nog niet weten Ik ben bij de 6-7 weken zwangerschap, en dat wist ik, ook nog in een aantal attracties geweest. De VK zei, dat de kleine veilig zit achter je bekken. Zolang je geen idiote krachten tegen je krijgt, zoals bij botsauto's is dat prima te doen.
Bij mij zei de gyn: Je moet je voorstellen dat je baarmoeder een witte boterham is, daarop zit dik roomboter en pindakaas. Daartussen zit je embryo/kindje (hoe je het ook noemt in dat stadium)...die valt er echt niet uit door externe omstandigheden hoor Ik vond dat altijd een duidelijke omschrijving. Zeker als je nog zo pril zwanger zou zijn...ik geloof niet dat er risico's aan zitten. Maar goed, anders sla je het wat wildere gedeelte over .