Hay, ik weet het al dat gezeur van wat mag wel en wat mag niet :S sorry maar hier weer zo'n zeur ik heb vandaag boodschappen gedaan en een fles fanta pomelo mee genomen maar ineens zit ik te denken je mag geen bitterlimon of tonic (of liever niet) ivm de kinine maar fanta pomelo kan toch gewoon wel? of is de vrucht pomelo ook niet goed? :S hihi zijn vast de hormonen maar denk vraag het toch maar even alvast bedank voor het lezen en misschien een antwoordje
Ik zou niet weten waarom je dit niet zou mogen drinken... Dat je geen bitterlemon mag heb ik ook nog nooit gehoord
dat staat erbij omdat er kinine inzit en dat zou weeën kunnen opwekken (las ik op internet) al staat er soms ook dat je liters ervan moet drinken.. en in het hart van een ananas zit hetzelfde stofje.. maar hé ik weet het ook niet precies vandaar dat ik het vraag
Ow, weer wat geleerd dan, die kende ik nog niet. Maar neem aan dat je geen liters per dag weg drinkt toch
Vele hebben dit ook uitgeprobeerd zodat ze idd weeen zouden krijgen, maar volgens mij had het bij geen 1 invloed gehad, dan moet je echt liters eten of drinken. Xxx joyce
Is echt onzin! Het kan alleen aanzetten tot bevalling als je lichaam er al klaar voor is. En dan nog met hele grote hoeveelheden.
kinine is ook een heel handig stofje let op dames!!! het helpt tegen spierkrampen (die zwangeren nogal wel s hebben in kuiten en voeten!!!) ja en als je lichaam er klaar voor is "lijkt" alles weeen op te kunnen wekken... ik denk idd als je maar 2-3 glaajses per dag drinkt dingen als bitter lemon echt geen kwaad kunnen... maar pomelo bevat toch geen kinine? kun je toch gewoon drinken? ik drink ook bv heel de zwangerschap door gewoon sinas, en soms s ff n glaasje cola (soms ZO zin in... ) laatst had ik ook een klein glaasje met Monster, ja dat mag eigenlijk niet staat er ook op maar heb dat in totaal nu 2x gedaan vind t ZO lekker.... en 1 klein glaasje kan dan echt geen kwaad maarre pomelo kun je gewoon drinken zoveeeeeeel je wilt
Gewoon lekker drinken meid! Is trouwens heerlijk Fanta Pomelo *gaat vanavond even langs de supermarkt*
Staat niets over kinine op website Voedingscentrum, dus zou dat gewoon volop drinken als ik jou was. Je mag al genoeg dingen niet zonder er nog extra dingen bij te gaan zoeken Ze zeggen ok wel eens dat pittig eten een bevalling kan opwekken, maar dat geldt ook alleen maar als het lichaam er al klaar voor is (na 37 wk) en ook dan is het effect bepaald niet bewezen