zes en halve week echo leeg vruchtzakje....miskraam???? Helpppp!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joepie3, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepie3

joepie3 Actief lid

22 mrt 2014
    155
    0
    16
    Oh wat lief dat je nog ff reageerd.
    Het wachten is idd killing. Vreselijk deze dagen.
    Wat zullen jullie blij zijn geweest.
    Ik heb nog wel ff de echo foto van ons andere kindje bekeken met 6.4 dgn en daar was ook weinig op te zien. Hun echo app is niet de beste zeg maar want de echo foto van ons eerste kindje is gemaakt met 6.5 in het ziekenhuis en deze is stukken duidelijker. Hopelijk ligt het daar aan.

2. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gister vroege echo gehad ivm het feit dat ze niet hadden verwacht dat wij nog zwanger zouden worden. In eerste instantie was ik daar heel blij mee, maar nu niet meer:( er was een mooi vruchtzakje te zien die ook op een goede plaats ingenesteld was, maar geen embryo:(

Nu gaf hij aan dat er 2 opties zijn:
    1) de embryo heeft zich niet verder ontwikkeld
    2) het is vroeger dan we dachten en kijken 26 mei nog een keer

Ik voel me gelijk anders en mijn lichaam en geest lijkt wel een spelletje met me te spelen omdat bepaalde symptomen er opeens niet meer zijn, terwijl die er gister nog wel waren. En visa versa!

Je leest van alles en het kan nog beide kanten opgaan, maar wat moet ik nu. Probeer rustig en positief te blijven, maar ...... :$

3. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Mijn verhaal : wij probeerde al 7 maanden zwanger te worden en nu was het eindelijk raak. Mijn laatste menstruatie begon op 18 maart, op 22 aril een positieve test gehad en bij 7 weken de eerste echo waarbij ze zij dat het nog te klein was om duidelijkheid te geven, kom over 10 dagen terug. 8 dagen later terug gegaan, toen (naar mijn en haar berekening) 8 weken en 1 dag zwanger, twee echos gehad (inwendig en uitwendig) en beide doktoren constateerde een leeg vruchtzakje... Dik verdrietig naar de huisarts en ook zij vond het zelfde aan de fotos te zien, de doktoren willen het gelijk weg halen maar dat laat ik absoluut niet toe! We wachten nu op de uitslag van mijn hcg waarde die afgelopen maandag 57323 was !!!? Begrijp er niks meer van ben zo in de war omdat ik zoveel symptomen heb en naar mijn gevoel gewoon nog maar 5 weken ipv 8 zwanger ben, maar ik weet ook heel goed dat het wel leeg kan zijn. Wat denken jullie ? Zal nu een paar fotos uploaden..

4. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Van de laatste echo , ik zie rechtsonder gewoon een dooierzak met babytje maarnog miniklein ?!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zie helaas geen mooi dooierzakje op je foto.
    De vruchtzak lijkt mij niet leeg, maar het embryo is idd erg klein voor 8 weken (als dat het vruchtje is). Het zou dan tussen de 1,5 en 2 cm moeten zijn.
    ik ben bang dat je artsen misschien wel gelijk gaan krijgen.
    Het stijgen van hcg zegt helaas niet altijd wat.
    Het komt vaak voor dat het embryo al is afgestorven, maar dat de placenta doorgroeit en het lijkt of de zwangerschap gewoon in tact is. Je livchaam houdt je als het ware voor de gek dan.
    Hoop op een wonder, maar bereid je voor op een minder leuke uitkomst. Heel veel sterkte met wachten!

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wanneer heb je positief getest?

7. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Op 22 april, maar wat is dat dan onderin van 0,38 en 0,22 cm? Hoe groot hoort een vruchtje bij 5 weken te zijn?
    Ik ben daar ook bang voor , het maakt me zo verdrietig dat ik liever geloof dat het nog goed komt :(

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk dat je arts je termijn heeft bepaald aan de hand van de meting die hij/zij heeft gedaan. Wat die 0,38cm is weet ik niet. Die van 0,22 zou het vruchtje kunnen zijn, maar... Je hcg waarde is echt veel te hoog voor 5 weken zwangerschap. Ik denk aan de hand van die waarde ook dat je eigenlijk verder zou moeten zijn.

9. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klinkt als mijn verhaal. op 31-12 had ik mijn eerste echo en zou volgens berekening 8,3 zwanger zijn. Bij de echo kon de arts echter alleen een vruchtje van 5 weken ontdekken, zonder hartreactie. Nog anderhalve week in onzekerheid gezeten en bij de echo daarna was de vrucht niets gegroeid. Wel had ik nog alle kwalen en zo, maar daarom spreken ze dan ook van een missed abortion. Ik wil je niet onzekerder maken, maar ik denk dat dit niet goed gaat aflopen. Heel veel sterkte meid.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als je 22 april positief hebt getest zou je toen 3-4 weken zwanger zijn geweest.
    Dan lijkt me een echo met dit termijn van 5wk niet heel goed eerlijk gezegd!;)

11. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Jullie hebben gelijk, we zullen het zien volgende week en wat de uitslag ook mag zijn uiteindelijk zal dat het beste voor ons zijn geweest ! Dus hoe dan ook zijn we er maar gelukkig mee dan, willen ook geen ongezond kindje natuurlijk

12. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Het was inderdaad leeg, heb het laten weg halen..

13. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    Het spijt me om te horen meid.
    Sterkte met de verwerking van dit verdriet

Liefs

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009