Slapend koppel krijgt maar geen kind PEKING - Een Chinees stel, dertigers en hoogopgeleid, snapte maar niet waarom de vrouw niet zwanger raakte. Ze sliepen immers toch in hetzelfde bed...? Het stel was ervan overtuigd dat de vrouw zwanger zou raken als een vrouw in hetzelfde bed als een man zou liggen. Voor het stel in het huwelijk trad, durfden ze elkaars hand niet vasthouden, laat staan elkaar te kussen. Ze waren als de dood dat daar een kind zou van komen, zo weet Sin Chew Daily. Nadat de twee eenmaal getrouwd waren, vonden ze het wel tijd worden voor nageslacht. Toen het na drie jaar echter nog niet gelukt was met de voortplanting, zocht het koppel medische hulp. De behandelend arts moet bijna van zijn stoel zijn gevallen toen hij hoorde hoe de vork in de steel zat. De inmiddels in verlegenheid gebrachte Chinezen verklaarden dat ze zo gefocust waren op hun studie dat de bloemetjes en de bijtjes aan hen voorbij waren gegaan. Beide echtelieden hebben een universitaire opleiding genoten. De vraagt blijft hoe het kan dat er toch nog 1,3 miljard Chinezen zijn.
vind het eigenlijk wel heel zielig...hoe bedoel je preuts op gevoedt...maar hadden ze ook geen tijd om tv te kijken ??? jeetje zeg...lijkt idd broodje aap
hahaha lig echt in een deuk... het KAN een broodje aap verhaal zijn, MAAR er zijn culturen waar de preutsheid echt enorm is. Waar je echt niet praat over sex, en er geen voorlichting is. En er zullen vast gebieden in China zijn waar dat ook zo is. Plus, wie zegt dat ze daar op tv sexgerelateerde dingen mogen uitzenden? Ik heb ooit een meisje uit (geloof Noord-Korea) ontmoet, en die was ook echt naief als een blaadje (19 jaar). Ik kan me echt niet voorstellen dat zij wist hoe de kinderen op de wereld komen.
Misschien is dit ook wel een broodje aap, maar ik ken een vergelijkbaar verhaal van een kennis die huisarts is geweest. Hij kreeg een zeer streng gelovig stel op zijn spreekuur, die al meer dan een jaar getrouwd waren en niet zwanger. Hij heeft ze onderzocht en weet ik wat niet allemaal gedaan, bleek uiteindelijk dat zij 'het' navel-tegen-navel deden. Wisten zij veel dat je hiermee geen kindjes verwekt... Dit speelde in Nederland, wel een jaar of 50 geleden inmiddels. Als het echt waar is, is het diep treurig. En idd, China heeft een overheid die zo'n beetje alles wat met seks te maken heeft censureert. In een land met meer dan één miljard inwoners zit vást een stel dat niet weet wat gemeenschap inhoudt.
ja, dat noemt zich hoogopgeleid. ik pies bijna in me broek. hoogopgeleid en niet op zoek gaan naar kennis, duhhuuhh.ik neem aan dat op die universiteiten toch echt pc's staan.
Heb ook een keer een vrouw gehad bij de huisarts, kwam wel uit een ander land en kon niet lezen. Ze wilde graag kinderen met haar man maar het lukte maar niet. Ze liet ondertussen nog even haar medicijnen zien die ze ´moest´ slikken. Zat dus ook de pil bij die ze trouw iedere dag innam.
och jee.... dat vind ik toch ook wel een triest verhaal. waarom laat zo iemand zich toch van alles wijsmaken... wie heeft haar die pil voorgeschreven?
ja haar man ofzo via een oude huisarts, maar als je zoiets eenmaal slikt en steeds weer nieuwe gaat halen als het op is en je niet weet waar het voor is.. tja.