Zes maanden, de grote overstap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Judy77, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi Ilja,

    Mirthe is nu zes maanden, 8500 gram en 67 centimeter, geen zorgen, maar wel een flinke dame dus! Vanmorgen zijn we bij de kinderarts geweest en het gaat allemaar hardstikke goed!

    Maar ik ben hem iets vergeten te vragen en hopelijk kan jij mij helpen!
    Nu Mirthe zes maanden is, zou ik kunnen overstappen op opvolgmelk, groeipap en groentehap. Ze krijgt inmiddels een fruithap, van ongeveer een halve appel of banaan, met een (glutenvrije) liga erin geprakt.

    Daarnaast geef ik haar vier flessen van 180/6, waar in de laatste fles nog 3 scheppen Nutrix gaat.

    Ik moet haar nu niet gaan volproppen en ben daarom wat huiverig met groeipap en groente. Nu lees ik veel over de grens van zes maanden of zeven maanden en daarom mijn vraag:

    Zou ik nu alleen kunnen overstappen op fruit en opvolgmelk en de komende maand nog even op Nutrix en geen groentehap kunnen? Zo stap ik misschien wat langzamer over, maar ik ben anders zo bang dat het teveel ineens wordt. Dan zou ik misschien over een half maandje de groeipap kunnen toevoegen aan die laatste fles en met zeven maanden het groentehapje kunnen proberen en dan richting de drie flessen gaan werken, zodat ze ook een broodje kan gaan proberen?

    Ik vind het wat veel allemaal nu......of ligt dat aan mij?
    Graag jouw mening en advies!
    Groetjes
    Judith
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kleine dames worden groot. Je kunt het inderdaad proberen zoals jij hierboven schrijft. Daarnaast als je wel de groente wil toevoegen kun je langzaam aan ook een fles melk minder gaan geven. En i.p.v de nutrix geef je dan de groeipap.
    Maar eerst het één en dan het ander mag ook. Doen waar jullie je goed bij voelen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina