Hoi hoi! Ik heb sinds 2-3 dagen last van pijnlijken en rode tepels en vandaag zag ik bij mijn zoontje een wit stippeltje in zijn mondje die ik niet weg kon vegen. Zoals ik zelf al dacht.. Spruw. Nu hebben wij er net een receptje voor gekregen alleen is nu de vraag wat doe ik met de ingevroren bv. Ik heb namelijk z'n 14 voedingen in de vriezer staan, van elke dag 1 voeding ( kolf 1x per dag een borst en haal daar dan 140cc uit die ik vervolgens invries ). Van hoeveel dagen kan ik nu het beste de voeding eruit halen en weggooien? Af gaand op mijn symptomen zou ik 3 dagen voedingen weg moeten gooien of is het slimmer om er van 5 dagen voedingen weg te gooien? Weet niet hoelang van te voren de voeding nml al besmet kan zijn voordat de symptomen zich openbaren.. Alvast bedankt Groetjes!
Ik zou op zich de melk niet weggooien maar even markeren, dan sinds jij symptomen hebt (dus 3 dagen). Je kan de melk wat langer opwarmen zodat de spruw eruit gaat (zie Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding) Mocht je nou te weinig hebben dan kan dat nog eens.