schoolreisje...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zogezegend, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik zit in mijn maag met het schookreisje, vorig jaar toen mijn dochter nog niet opschool zat waren ze binnen de stad gebleven.
    Dit jaar hoor ik dat ze naar enkhuizen gaan sprookjesbos 3 kwartier rijden
    Mijn dochter is 4, heeft af en toe nog plasongelukjes opschool, en is wageziek..
    Ik heb van die polsbandjes tegen wageziekte gehaald, maar na overleg met haar vader blijft het me niet lekker zitten..
    Ik wil het haar niet ontzeggen, maar baal dat ze zo ver gaan met de kleintjes terwijl er ook leuke dingen zijn dichterbij.
    Het is een groep 1/2 dus met kinderen van 4/5 jaar zelfs een paar 6 jarigen..Wat moet ik nou?:(

2. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Kan je niet zelf mee, als begeleider?

3. zuster88

zuster88 Actief lid

21 sep 2013
    138
    0
    0
    overijssel
    Hier hetzelfde probleem.. ons zoontje is net 4 en ze gaan idd wat verder weg.. hij is voornamelijk heel erg wagenziek.. ik wil hem het reisje niet ontzeggen en kan zelf niet mee omdat ik hoogzwanger loop.. ik geef een setje extra kleren mee, wagenpilletjes en een emmer voor onderweg.. hoe moeilijk ook het hoort bij het loslaten.. en ze zijn vast wel wat gewend ;)

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Pilletje tegen wagenziekte geven in de ochtend, pilletje meegeven via de leerkracht voor de terugreis, en duidelijk aangeven van de wagenziekte, dan mogen ze vooraan in de bus zitten, heb je er minder last van!

Verder blijft de eerste schoolreis heel moeilijk, hoort inderdaad bij het leren loslaten... De allereerste keer bij de oudste heb ik hard gehuild nadat de bus weg was gereden, duurde zeker 5 minuten voordat ik veilig naar huis kon rijden..

5. zogezegend

Ik zat al te denken om mee te rijden, maar dan verstoort dat natuurlijk de groep, ik denk dat als ze een jaartje ouder was geweest het minder een probleem zou zijn, aangezien ze dan toch wat zelfstandiger is.
    Jongste kleuters worden vaak voor hulp naar oudste kleuters gestuurd wat met omkleden gym, jas aantrekken etc betreft

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon bij de juf aangeven en evt mee als begeleider

Hier gingen ze met groep 2 naar de Efteling...
    Ouders niet gewenst. (Ivm dat alle ouders wel meewillen naar de Efteling maar alle andere uitstapjes niet)

Ik vond het doodeng... Dochterlief keek er al weken naar uit.
    Thuis houden... Kon dus echt niet!
    (En de Efteling is ook onwijs leuk en ze gaan elk jaar met groep 2. Dus de leerkrachten waren op en top voorbereid.)

Wat dat betreft maakt het voor de leerkracht weinig ut waar het schoolreisje heen gaat. Het is puur jouw moedergevoel dat verder weg vervelender vind.

Ik zou het gewoon aangeven bij de juf.
    Onze dochter wilde mijn telefoonnummer mee voor als d'r juf het niet gord zou doen of niet zou opnemen.
    Dus heeft juf gewoon mijn nummer erbij gezet.

Eindresultaat was een compleet doodmoeie kleuter die ik naar huis moest dragen en bovenaan de trap op de grond is gaan liggen en sliep.
    Maar ze vond het echt helemaal geweldig.

En ik zag heel wat mama's een traantje pinken hoor toen de bus wegreed. Je bent echt niet de enige die dit lastig vind :)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn zoontje is in september of oktober al op schoolreisje geweest, hij zat pas een paar weken op school. Ik vond dat wel moeilijk hoor, hij vond het ook wat eng, zonder mij, zei hij.
    Met de juf van tevoren besproken, ze had de kindjes die net nieuw waren in haar eigen groepje (dus de begeleiding), mijn zoontje ook. Een ander jongetje had ook nog wel eens plasongelukjes, die was ook pas begonnen, de juf raadde aan om gewoon een extra verschoning mee te geven, geen luier ofzo om te doen, want dan zou het op je kind over kunnen komen dat je niet veel vertrouwen er in hebt dat hij droog blijft.
    Uiteindelijk ging alles prima, ik heb wel gezegd dat als het niet zou gaan, ze me mochten bellen en dan zou ik hem wel ophalen. Was een dierentuin zo'n 35 minuten rijden van onze woonplaats.

Mijn dochter heb ik bij haar eerste schoolreisje (was ook net begonnen) eerder opgehaald, een hele dag was te vermoeiend voor haar, maar ik wou het haar ook niet compleet ontzeggen.
    Het blijft moeilijk, vaak moeilijker voor moeder dan voor het kind ;), maar de juffen hebben er wel ervaring mee, je moet het een beetje loslaten, maar ik zou je zorgen wel even uitspreken bij de juf.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier zijn ze dit jaar naar de efteling geweest, was voor ons ook de eerste keer dat het ver weg was. Vorig jaar was het nog op de opvang en daar bleven ze dichtbij naar de speeltuin hier ;)

Het was super spannend, vooral omdat het bij ons de laatste keer efteling geen succes was......Huilen huilen huilen huilen...alles eng en overal bang voor :(

Maar ging super goed!!! Voor kinderen met ongelukjes gewoon extra setje kleding mee geven, en wagenziekte pilletje geven en aan de juf extra mee geven voor terug. Ook voorin de bus laten zitten dat scheelt.

En geloof me, dat gaan ze echt geweldig vinden zo een tripje!! En mocht het niet gaan, ze hebben alle telefoon nummers mee hoor, zodat je ze op kan halen mocht het nodig zijn.

(hier ging het wel om een sbo school, dus ook nog veel kindjes met een gebruiksaanwijzing om het even cru te zeggen. Maar heb nog nooit zoveel stralende gezichtjes gezien die dag bij het ophalen!!!)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons gaat er altijd een auto achter de bus(sen) aan. Een EHBO auto zeg maar. Afgelopen keer was het ook nodig. Een kindje wat ongelukkig gevallen was, gat in het hoofd en dan is die auto handig: Dan kan er iemand met het kindje naar het ziekenhuis alvast. Wij zaten overigens ook op 3 kwartier van school (dierentuin verder weg) .
    Maar misschien kun jij mee als nood-moeder ?

Anderzijds: Gewoon proberen.. Ik had de mazzel dat ik bij haar eerste verre schoolreisje mee mocht (jaar ervoor was speeltuin in de buurt) . Maar zo niet, dan had ik het ook moeilijk gehad waarschijnlijk. Toch wel heftig hoor.

Bij ons ging er trouwens één jong kindje niet mee. Na twijfel toch besloten thuis te houden die was nét 4 en al moeite met de schooldagen en dan een dag van 9 tot 5 in de dierentuin...

Maar oke, bedenk ook: Je bent zéker niet de enige en je kindje ook niet. Er zijn altijd wel kinderen met wagenziekte onder zo'n grote groep.

10. zogezegend

Ik ben blij te lezen dat er meer moeders zijn die het moeilijk vinden, met mijn oudste was het heel anders zij had geen probleem met ongelukjes.
    Dus het was makkelijker haar mee te geven, plus ze gingen toen in groep 1 niet zo ver..
    Ik ga het bespreken met juf na de vakantie, mocht het mijn twijfels niet wegnemen is er altijd volgend jaar weer😉

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Precies dat :)

12. 2jees

2jees Niet meer actief

hier gaan ze altijd verder weg maar moeten naar school ook al een uur rijden dus zijn het wel gewend. maar wagenziekte is wel heel vervelend dan! Hoe doe je dat anders met rijden?

13. zogezegend

Ik woon 5 minuten van school af we doen alles lopend of op de fiets...
    Ze is heen geweest had van die armbandjes gehaald bij de anwb...ze heeft de heen en terug weg gespuugd...gelukkig verder wel leuk gehad

Deel Deze Pagina