Doorslapen baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem89, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ons moppie is 3 weken oud en drinkt rond de 90 cc per keer. Hij komt 's nachts om de 3 uur voor een fles.
    We hebben geprobeerd hem overdag om de 4 uur te voeden in de hoop dat ie 's nachts ook om de 4 uur zou komen en misschien iets meer cc tot zich zou nemen overdag.
    Helaas nam hij niet meer cc en kwam 's nachts gewoon om de 3 uur.

Ik vroeg me af hoe je dat moet afbouwen die nachtvoedingen? Want volgens mij gaat die kleine er niet intrappen.
    Of moet je kleine dat vanzelf aan geven?
    Vanaf wanneer begon jullie kleine iets langer door te slapen?

Als ie om de 3 uur overdag krijgt heeft ie in officieel z'n nachtvoeding niet nodig.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

:) je kleintje gaat alles vanzelf regelen, voed op verzoek

hij is nog maar 3 weken dus voor jou is ook alles nieuw, voed op verzoek, alles gaat vanzelf, de nachtvoedingen zullen misschien nog maanden duren maar stilaan gaat er meer tijd tussen zitten

dat kunnen wij niet bepalen, dat doen de babytjes :)
    heel stilaan gaat er meer tijd tussen zitten
    het is zwaar maar het went haha

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Je kleintje is pas 3 weken meis, het is echt heel normaal om nog nachtvoedingen te geven. Het komt vanzelf, echt. Gewoon lekker meegaan in het ritme van je kleintje. Op een gegeven moment gaat hij steeds meer drinken en blijft er automatisch meer tijd tussen de voedingen. Dat regelt de kleine helemaal zelf.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Idd je baby bepaald wat hij nodig heeft.

Dus als hij die nachten nodig heeft zou ik niet afbouwen.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hij is drie weken en het al over doorslapen en 'hij gaat er volgens mij niet intrappen' hebben ;)

Volg je kindje, hij gaat straks meer drinken en ook langer doorslapen...gaat goed komen! Hier had de kraamhulp een staatje gemaakt over het ophogen van de flessen, vond ik wel fijn...en op een gegeven moment keek ik daar niet meer naar, kreeg steeds meer vertrouwen in mezelf en in ons mannetje.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier stopte de nachtvoeding pas bij 7 maanden...
    Gezien zijn gewicht en het aantal flessen / bv overdag had hij het al vanaf 3 weken niet meer nodig, maar hij had er wel behoefte aan, en daar zijn we in meegegaan...
    Overigens sliep hij pas redelijk door met 1,5 jaar, daarvoor was hij tussen de 3-10x per nacht wakker ;)

Verwacht niet teveel, je baby is nog zooo jong!

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik zou me niet op doorslapen richten. Daar heb je nog niks over te zeggen op deze leeftijd.;) Het valt ook moeilijk te beinvloeden maar het gaat echt komen. Het maagje gaat langzaam groeien maar is nu nog te klein. Daardoor daalt de bloedsuikerspiegel eerder waardoor hij zich meldt. En dat is ergens maar goed ook.;) het moment waarop het doorslapen wel lukt is bij elke baby verschillend.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Komt meestal vanzelf. Overdag rekken is trouwens succesmiddel om 's nachts juist wel voedingen te krijgen, dus juist overdag korter op elkaar bieden kan op een gegeven moment je kind net dat duwtje in de rug geven om de nacht door te gaan trekken. Maar daar is het nu nog wel even wat vroeg voor ;)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je gaat jezelf heel wat frustraties besparen als je nu nog niet begint na te denken over doorslapen. Trust me. Hier stopten de nachtvoedingen pas op 7 maand. Als je dan al van bij 3 weken zit te hopen, dan raak je wel heel snel uitgeblust, denk ik.

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier mef 3 weken ook rond de 3 uur. Hij gaat vanzelf aangeven wanneer hij meer honger krijgt en grotere flessen wil. Vaak word het dan ook ongeveer 4 uur tussen de flessen. Rond de 3 maanden besloot onze zoon ineens dat hij ging doorslapen en liet hij zelf zijn laatste avond (en soms nacht) fles vallen dus vanaf 3 maanden krijgt hij 4 x om de 4 uur een fles en slaapt hij het klokje rond.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom moet je afbouwen?
    Waarom moet er 4 uur tussen zitten?
    Omdat het makkelijker is voor jou? Sorry maar zo werkt het niet.

Voed op verzoek, dag en nacht, en je kindje zoekt zelf het ritme. Overdag max 4 uur en ze merken snel genoeg wat dag en nacht is.

Mijn jongste krijgt overdag nog steeds om de 3 uur, omdat hij dit wil. Vanaf het begin. Eerst dag en nacht, om vervolgens snachts steeds iets langer er tussen te laten. Nu slaapt hij of van 21:00-04:00 of van 21:00-07:00.
    Door te forseren kan het alleen maar langer duren. De meeste kindjes slapen de eerste 3 maanden nu eenmaal niet door (afhankelijk van wat jij ziet als doorslapen).
    Let it go and go with the flow!

Overigens wordt mij laatst verteld dat kindjes met een maand of 4 pas 12 uur mogen slapen. Dus je kindje heeft nu echt nog wel een voeding nodig snachts! Anders is het echt niet goed voor zijn bloedsuikerspiegel!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier maanden iedere 3 uur een voeding, en soms zelfs vaker dan dat... Vanaf 11 maanden geen nachtvoedingen meer. Ik zou het met drie weken dus echt loslaten, als je je er druk om maakt, is het alleen maar zwaarder. Accepteer het zoals het is en volg je kindje. Wat vaker kleinere flessen is op die leeftijd ook erg goed voor een stabiel bloedsuikerspiegel, en dat is weer goed voor de ontwikkeling van de hersenen, dus prima zo!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hij is nog maar 3 weken. Baby's bepalen zelf wanneer ze gaan doorslapen. Voed gewoon op zijn verzoek en verwacht niet teveel. Het kan zijn dat hij met 8 weken gaat doorslapen, of pas met een jaar. Dat is allemaal normaal. Focus er niet zo op en kijk naar wat je kindje nodig heeft.

14. raspberry

De algemene richtlijn voor hoe lang een kind 's nachts achter elkaar mag slapen, is een uur per pond lichaamsgewicht. Dus vanaf 4 kilo 8 uur achter elkaar en vanaf 6 kilo 12 uur achter elkaar, (de hele nacht door dus).
    Dat is dan wel weer een algemene richtlijn, die erop gericht is om duidelijkheid te geven over vanaf wanneer je eventueel zou mogen sturen in doorslapen en dit zegt beslist niets over wanneer je kind uit zichzelf door zou gaan slapen.
    Kinderen die uit zichzelf eerder door gaan slapen EN overdag vrolijk en alert zijn, voldoende plassen, voldoende groeien: lekker laten gaan.

Doorsturen op doorslapen: proberen kun je altijd natuurlijk :) Maar wel alleen als je kind goed groeit, goed gezond is en dus geen pijnklachten heeft ook.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zeg alleen wat mij laatst verteld is ;) ik luister en kijk zelf naar hoe hij het doet. Mijn zoon weegt overigens nu zo'n 6 kg.
    En ja mocht hij langer willen slapen dan mag dat. Ben het opzich wel met je eens hoor.
    Maar kindje van ts is pas 3 weken en wil nu al aansturen op doorslapen.

16. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    3 weken..? :eek: Mijn dochter kreeg met 5 maanden nog 1 of 2 nachtvoedingen... Ik zou gewoon lekker blijven voeden op verzoek zoals hij dat wil.. Ze hebben dat gewoon nog nodig soms zo jong. Soms ook niet, maar dan geven ze dat zelf wel aan door door te slapen. En anders niet :) tja, dat heb je met kinderen, dan moet je het doen met wat minder slaap of wat meer middagdutjes! ;)

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ging hij zelf de nachtfles en de laatste avond fles late vallen toen hij ongeveer 10 weken was, hij sliep dan zo een 11 uur aan 1 stuk door. Maar dit is vrij snel. Volgens mij is het: als ze overdag voldoende binnen krijgen dan gaan ze door slapen (en doorslapen is trouwens officieel al als je kindje 5 uur achtereenvolgens slaapt). Maar ik denk dus dat je beter om de drie uur ongeveer kan blijven voeden. Ik heb trouwens altijd op verzoek gevoed.

Maar 3 weekjes is wel erg snel hoor om door te slapen. Dat is bijna onmogelijk. Al snap ik je wel... Jij hebt waarschijnlijk van veel mensen om je heen gehoord dat hun kindje zoooo snel door sliep. Probeer dat een beetje met een korrel zout te nemen. Ik heb dat nooit zo geglooft.

En ts afvallen omdat ze dit vraagt lijkt mij al helemal niet nodig. Kan toch ook op een normale manier uitgelegd worden.....

18. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjee, na drie weken al de wens meer slaap te krijgen. Die van ons is 13 maanden en komt nog elke nacht een keer om half 4. Krijgen we er niet uit, ook niet met water, papje, speen, negeren etc. Vrienden van ons hadden dat ook en hun kindje ging vanaf 17 maanden ineens (bijna altijd) helemaal doorslapen. Moet er wel bij vermelden dat mijn dochter nog steeds borstvoeding krijgt en dat lichter verteerbaar is en het dus vaker voorkomt dat ze nog een keer wakker worden.

19. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Ik las van de week een artikel in een tijdschrift en daar stond een hele goede opmerking! Op de vraag: slaapt u kind al door?! Zijn twee antwoorden mogelijk; ja nu even wel of nee nu even niet!
    Straks krijgen ze namelijk tandjes, verlatingsangst, bang voor t onweer en als ze 16 zijn bellen ze je om 3 uur snachts uit bed want hun fietsband is lek en ze willen naar huis of je ze even bij de disco kan ophalen ;) haha en zo is het!! We hebben nou eenmaal kinderen en dan is heerlijk de hele nacht onbezorgd slapen verleden tijd waarschijnlijk voor altijd op wat periodes en losse nachten na ;)

20. raspberry

Haha, nou, hier is nog een 3e optie: "Nee, nooit".
    Maar daar kan ik in noodgevallen wel een tactisch: "Nee, nog niet" van maken... ;) :D

Deel Deze Pagina